۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۵۲۲۰۵۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

ایجاد موقوفات قرآنی اولویت آذربایجان غربی در مسابقات سراسری قرآن کریم است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به نبود موقوفه قرآنی در آذربایجان غربی، گفت: یکی از اولویت های استان در برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ایجاد موقوفات قرآنی است.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت، عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت میزبانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه در اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برگزار شد، مفاخر قرآنی را نشان از پویایی و نشاط عرصه قرآنی در استان خواند و افزود: استان در سالهای اخیر بدون برخورداری از بودجه و منابع مالی، شاهد افتخار آفرینی قاریان و حافظان در عرصه بین المللی بوده است که باید به نحو شایسته از آنها تجلیل و یاد شود.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: آذربایجان غربی علی رغم نبود موقوفه قرآنی از استانهای موفق در برگزاری مسابقات قرآن است و در سال 94 از سوی سازمان اوقاف به عنوان استان برتر انتخاب شد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار کرد: وجود مفاخر قرآنی، قاریان و حافظان بین المللی و همچنین موفقیت استان در برگزاری مسابقات استانی قرآن در ادوار گذشته با وجود نبود موقوفات قرآنی از دلایل انتخاب آذربایجان غربی به عنوان میزبان چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است.
وی با بیان اینکه مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۱ تا ۲۶ شهریورماه در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار می شود، افزود:  چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور هزار نفر از نفرات برگزیده استانهای کشور در بیش از ۱۰ رشته برگزار می شود.
حجت الاسلام جوانبخت خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، آیت الله قریشی مفسر بزرگ قرآن کریم و جمعی از مسؤولان و جامعه قرآنی استان صبح روز شنبه ۱۱ شهریور برگزار می شود.

وی برگزاری 14 محفل انس با قرآن کریم در شهرستان های استان، تجلیل از شهدای قرآنی و مدافع حرم استان، حضور متسابقین در رزمایش علمداران ولایت و برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی را از برنامه های جنبی چهلمین دوره مسابقات سراسری قران کریم اعلام کرد.

رییس ستاد اجرایی چهلمین دوره مسابقات سراسری قران کریم در ادامه با اشاره به نبود موقوفه قرآنی در آذربایجان غربی گفت: یکی از اولویت های استان در برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ایجاد موقوفات قرآنی است.

حجت الاسلام جوانبخت تصریح کرد: با نبود موقوفه قرآنی و همچنین نداشتن ردیف بودجه نهادهای حاکمیتی، حمایت های لازم از مؤسسات قرآنی انجام نمی شود تا جایی که مؤسسات قرآنی استان حتی از ساختمان درخور شأن هم برخوردار نیستند.

وی آذربایجان غربی را استانی خیرخیز خواند و افزود: رسانه های استان از فرصت میزبانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه بهره گرفته و در راستای تبلیغ و ترویج برای ثبت وقف های قرآنی همت کنند.

گفتنی است، آذربایجان غربی ۱۱ تا ۲۶ شهریور ماه میزبان هزاران نفر از نخبگان و نامورترین قاریان و حافظان کشور در قالب چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران است./۹۳۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات