۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۲۲۰۳۰
آیت الله سبحانی در دیدار واعظی:

حل معیشت مردم در گرو جلوگیری از واردات است/ اسلامی کردن بانک ها نباید صوری باشد

حضرت ‌آیت الله سبحانی گفت: تمام کشورهای اسلامی کوشش می کنند که ربا جمع شود اما هنوز ربا در کشور ما رایج ترین مسأله است، وقتی ربا رواج پیدا کند رحمت خداوند کمتر نازل می شود، اسلامی کردن بانک ها باید حقیقی بوده و صوری نباشد.
دیدار آیت الله سبحانی با واعظی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در دیدار محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به آیه« إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ» گفت: آیه شریفه از یک قضیه شرطیه حکایت می کند، آیه می فرماید کسانی که دین خدا را کمک کنند خداوند هم آن ها را کمک می کند.

وی افزود: خداوند کمک نمی خواهد و فوق همه قدرت ها است اما دین خدا کمک می خواهد چون دین به سعادت ما است و سعادت ما احتیاج به کمک دارد، رییس جمهور سوابق درخشانی دارد و خدمات او در دولت سابق مشهود است اما این مانع نمی شود که برخی از تذکرات داده شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: فرمودید که معیشت مردم باید درست شود، کرار گفته ام که معیشت مردم در صورتی درست می شود که کار تولید شود، تولید کار هم جایی است که کارخانه ها کار کنند.

وی ادامه داد: کارخانه ها زمانی کار می کنند که جلوی واردات گرفته شود، الان هنوز این مسأله به صورت مطلوب نرسیده است، مقداری جلوی این موضوع گرفته شده اما مطلوب نیست، برای ملموس است که معیشت فرع تولید، تولید فرع کار کردن کارخانه است و آن ها در صورتی موفق هستند که نیاز داخلی را برای مردم برآورده کنند نه این که دروازه های چین باز شود و حتی ترشی چینی به فروش برسد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که کسانی که در گمرک هستند باید جوانان مؤمن را بگذارند تا به هیچ قیمت از خلاف قانون کوتاه نیایند، ابراز داشت: برای ما ملموس است که برخی از کارخانه در قم در حد تعطیل است، گاهی کارخانه ها نیمه کاره کار می کنند در حالی که نیاز کشور را کارخانه ایرانی باید تأمین کند.

وی عنوان کرد: البته این بدان معنا نیست که درها را بر روی خود ببندیم، چیزهایی است که ما نداریم و باید وارد کنیم، دولت باید نسبت به مسأله واردات حساسیت داشته باشد، ورود 800 قلم کالا و جنس به کشور ممنوع است اما هنوز در دست انداز است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دولت می گوید که مجلس باید این مسأله را تصویب کند اما خود دولت هم می تواند مصوبه ای داشته باشد، بالاخره کسانی که 800 قلم را معرفی کردند از روی دلسوزی بوده و دیدند که اگر این اقلام وارد شود کارخانه ها می خوابند، مجلس و همه نهادها این مسأله را باید به زودی عملی کنند تا مردم خوشحال شوند.

وی اضافه کرد: مسأله ربا دنیای ما را خراب کرده است، تمام کشورهای اسلامی کوشش می کنند که ربا جمع شود اما هنوز ربا در کشور ما رایج ترین مسأله است، وقتی ربا رواج پیدا کند رحمت خداوند کمتر نازل می شود، اسلامی کردن بانک ها باید حقیقی بوده و صوری نباشد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که بیشتر استفتائات از ما درباره اختلافات خانوادگی و مسأله دیرکرد و ربا است، گفت: روزی نیست که درباره ربا و دیرکرد سؤال نشود، بسیاری هستند که برای دیرکرد زندانی شدند، اگر فردی این چنین زندانی شود خانواده اش می ماند و زندانی کردن او نتیجه بخش نیست؛ دولت باید کاری کند که مسأله ربا از بین رفته و قرض الحسنه جای آن را بگیرد.

وی افزود: این همه اقتصاد دان و منابع اقتصادی داریم باید کاری شود که پول افراد مورد استفاده قرار گیرد و از طرفی گرفتارهایی ایجاد نشود، همه مردم می دانند که درد دنیوی اخروی کشور چیست و مشکل اشتغال و معیشت با کار و تلاش حل خواهد شد./1323/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات