۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۲۲۰۰۸
مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی، فرهنگی و بصیرتی اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری دوره آموزشی، فرهنگی، بصیرتی و تفریحی اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی در استان مازندران خبر داد.
حجت الاسلام حسین زاده - مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی، فرهنگی، بصیرتی و تفریحی برای اساتید مدارس علمیه استان، اظهار داشت: این دوره‌ها برای اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی به مدت دو روز در استان مازندران برگزار شد.

وی افزود: این دوره آموزشی فرهنگی که با حضور 65 خانوار از اساتید خواهر و برادر مدارس علمیه خراسان شمالی و تعداد حدود 250 نفر برگزار شد با هدف ارتقای توانایی‌های اساتید و تحقق نشاط معنوی در بین جامعه حوزوی پیش‌بینی شده بود.

حجت‌الاسلام حسین زاده اضافه کرد: این دوره آموزشی و بصیرتی به همت اداره فرهنگ مدیریت حوزه علمیه استان و با اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی، فرهنگی، تفریحی برای اساتید و خانواده‌های آنها برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره اساتید کمیته‌های راهبردی پنج‌گانه که متشکل از «حوزه انقلابی؛ اندیشه و عمل»، «تعمیق و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی، امام (ره) و رهبری»، «مقابله با نفوذ سیاسی و اجتماعی و تهاجم فرهنگی»، «نظام سازی دینی و تولید دانش تمدنی» و «آشنایی با جریان‌های فکری سیاسی و اجتماعی معاصر» بود، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به برنامه‌های مشاوره‌ای ویژه خانواده‌های اساتید، تصریح کرد: در این اردوی دوروزه برنامه‌های مشاوره‌ای ویژه خانواده اساتید حوزه علمیه استان با مشاوره استاد موسوی و سخنرانی مسؤول سازمان بسیج اساتید و روحانیان کشور حجت‌الاسلام گواهی و معاون وی حجت‌الاسلام بهرام برگزار شد.

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در این اردوی دوروزه درس اخلاق عمومی هم برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این اردو آموزشی و بصیرتی درس اخلاق عمومی با حضور آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران برگزار شد.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی پیش رو درمجموع حدود دو هزار طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی می‌شوند./9314/ت302/ب1

ارسال نظرات