۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱
کد خبر: ۵۲۱۵۷۸
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

تجلیل شخصیت‌های علمی و حوزوی از جایگاه اخلاقی آیت‌الله ‌شاه ‌آبادی

جمعی از شخصیت‌های حوزوی و علمی در حاشیه برگزاری مراسم تشییع مرحوم آیت الله روح الله ‌شاه آبادیٰ از جایگاه اخلاقی و علمی این عالم فقید تجلیل کردند.
مرحوم آیت الله روح الله شاه آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از شخصیت‌های حوزوی و سیاسی در حاشیه برگزاری مراسم تشییع مرحوم آیت الله روح الله ‌شاه آبادیٰ از جایگاه اخلاقی و علمی این عالم فقید تجلیل کردند.

مرحوم آیت الله روح الله شاه آبادی در جریان نهضت اسلامی همواره همراه امام خمینی(ره) در مبارزات علیه رژیم منحوس پهلوی حضور  داشتند و پیشینه این حضور به قبل از سال ۴۲ بر می گردد.

عصر روز سه شنبه 7 شهریور ماه پیکر این عالم ربانی بر روی دست شاگردان و طلاب حوزه علمیه تشییع شد که در حاشیه این مراسم تنی چند از علما و مسؤولان از جایگاه علمی و اخلاقی ایشان تجلیل کردند.

آیت الله فقیه یزدی: مرحوم آیت الله شاه آبادی در فقه و علوم عقلی تبحر خاصی داشت

آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا رحلت آیت الله شاه آبادی را تسلیت گفت.

وی با اشاره به زهد و تقوای آیت الله شاه آبادی، خاطرنشان کرد: بنده مدتی در محضر ایشان تلمذ کردم؛ آن مرحوم از جهت اخلاق نمونه بود.

آیت الله فقیه یزدی در ادامه بیان کرد: آیت الله شاه آبادی از لحاظ فقهی با اینکه شهرت پیدا نکرد اما در این زمینه تبحر فراوان داشت.

استاد حوزه علمیه با بیان این که آیت الله شاه آبادی اسفار و فقه را بسیار زیبا بیان می کرد، اظهار داشت: آن عالم بزرگ از لحاظ فقه و علوم عقلی انسان کاملی بود و از جهات اخلاقی بسیار نمونه و آثاری از پدر ایشان در وجودشان متجلی بود.

آیت الله خرازی: آیت الله شاه آبادی در عرفان مراتب عالیه را طی کرده بود

آیت الله سید محسن خرازی نیز در حاشیه مراسم تشییع آیت الله روح الله شاه آبادی در سخنانی با تسلیت به مناسبت درگذشت این عالم بزرگ، گفت: آیت الله روح الله شاه آبادی در عرفان مراتب عالیه را طی کرده بود.

گفتنی است، پیکر مرحوم آیت الله شاه آبادی با حضور اقشار مختلف مردم، علما، طلاب و مسؤولان کشوری در حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) آرام گرفت.

حجت الاسلام بهجت: عبودیت و بندگی خدا از صفات بارز آیت الله شاه آبادی بود

حجت الاسلام علی بهجت فرزند مرحوم حضرت آیت الله محمد تقی بهجت به زندگی مرحوم آیت الله روح الله شاه آبادی اشاره کرد و گفت: ایشان در زندگی عالمی زاهد و وارسته بود.

وی در تبیین ابعاد دیگر شخصیتی این عالم فقید افزود:  مرحوم آیت الله شاه آبادی دارای صفات حسنه ای همچون عبودیت و بندگی خدا بود و منیت در وجود این عالم دیده نمی شد.

حجت الاسلام بهجت در ادامه گفت: مرحوم آیت الله روح الله شاه آبادی در زمینه فقه، فلسفه و اصول دقیق و خوش ذهن بود و این خصوصیات را از جدش داشت.

رییس رسانه ملی: آیت الله شاه آبادی انسانی نادر و بی نظیر بود

عبدالعلی علی‌عسکری، رییس سازمان صداوسیما نیز در حاشیه مراسم تشییع آیت الله شاه آبادی رحلت این عالم بزروگوار را به مردم و حوزه علمیه قم تسلیت گفت.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی این عالم بزرگوار، افزود: آیت الله شاه آبادی عالمی اهل عرفان و زهد بود.

علی عسکری به نسب خانوادگی خود با آیت الله شاه آبادی اشاره کرد و گفت: بنده با ایشان نسبت خانوادگی دارم؛ از نزدیک شاهد بودم که ایشان در اواخر زندگی 40 سال مستمرا روزه گرفته بود، زاهدانه زندگی می کرد و از این بابت انسان نادر و بی نظیری بود./978/ ۲۰۰

ارسال نظرات