۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۵۲۱۵۴۸
نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

غفلت روحانیت جامعه را با آسیب‌های جدی مواجه می کند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی گفت: نقش روحانیت به عنوان متولیان اصلی فرهنگ دینی و مروجان ارزش های الهی بسیار خطیر است و هرگونه غفلت آنها جامعه را با آسیب‌های جدی مواجه می کند.
آیت الله حسینی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه شمال غرب کشور در تبریز که با موضوع مبانی تحکیم خانواده اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: غفلت از برخی مفاهیم عالی دینی و قرآنی جامعه را به بحران های اخلاقی مبتلا کرده است.

وی با بیان این‌که گرایش خانواده ایرانی به سبک زندگی غربی منشأ بسیاری از آسیب های اجتماعی و اخلاقی است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه دشمن؛ ترویج آداب و رسوم غربی در جوامع اسلامی است، در چنین شرایطی است که می تواند برخی مفاهیم ضداسلامی و ضدشیعی را در قالبی زیبا اما توخالی عرضه کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی یادآور شد: نقش حوزه های علمیه و روحانیت به عنوان متولیان اصلی فرهنگ دینی و مروجان ارزش های الهی بسیار خطیر است، هرگونه غفلت روحانیت جامعه را با آسیب‌هایی مواجه می کند که رهایی از آن بسیار سخت خواهد بود.

وی نفوذ افکار، اندیشه و عقاید خطرناک و ضداسلامی در نهاد خانواده منجر به بروز ناهنجاری های اخلاقی شده است، گفت: جا دارد حوزه و دانشگاه به سمت پژوهش‌ها و پایان نامه هایی با موضوع خانواده اسلامی حرکت کنند، جامعه کنونی نیاز به بازشناسی مفاهیم دینی و قرآنی در حوزه خانه و خانواده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی تربیت دینی فرزندان در بنیان خانواده را لازمه سلامت جامعه دانست و افزود: متأسفانه امروز مشاهده می شود که نقش والدین در تربیت دینی فرزندان کمرنگ شده است، این در حالی است که کودکان در معرض مخرب‌ترین پیام‌‎های رسانه‌ای دشمنان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خواستار نقش‌آفرینی روحانیت به ویژه ائمه جمعه در تبیین اهمیت جایگاه خانواده از دیدگاه آموزه های دینی شد و گفت: تحکیم بنیان خانواده اسلامی منوط به اصلاح تفکر والدین نسبت به همدیگر و فرزندان است؛ اگر هدف از ازدواج جز کمال معنوی باشد، بنیان خانواده متزلزل خواهد بود.

گفتنی است، همایش ائمه جمعه شمال غرب کشور با محوریت مبانی تحکیم خانواده اسلامی با حضور ائمه جمعه استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و گیلان در تبریز برگزار شد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات