۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۲۱۵۴۴
امام جمعه ارومیه:

سبک و سیره زندگانی اهل بیت مورد غفلت واقع شده است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: جامعه در معرض شدیدترین تهاجمات فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام و تشیع قرار دارد.
قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی امروز در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه شمال غرب کشور در تبریز که با موضوع مبانی تحکیم خانواده اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ازدواج موفق، آگاهانه و پایدار زیربنای تحکیم خانواده محسوب می شود.

وی با با تأکید بر جایگاه والای ازدواج در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: مسأله ازدواج باید به یک گفتمان اصلی تبدیل شود و همه مراکز فرهنگی باید اهمیت ویژه ای به این موضوع داشته باشند، از سوی دیگر برنامه ریزی مدیران در جهت تبلیغ ازدواج آسان و فراهم نمودن شرایط لازم برای تشکیل یک زندگی ساده مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی استفاده از ظرفیت فضاهای مجازی، رسانه ها و تریبون های عمومی به ویژه خطبه های نماز جمعه و منابر وعظ و خطابه با هدف آموزش و آگاهی جوانان می تواند نقش مهمی در ترویج ارزش های الهی و سنت‌های حسنه‌ای همچون ازدواج داشته باشد.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر این‌که جامعه در معرض شدیدترین تهاجمات فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام و تشیع قرار دارد، گفت: متاسفانه نسبت به بسیاری از اصول اسلامی، آموزه های قرآنی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت فاصله گرفته ایم، این غفلت بزرگ میدان را برای محقق شدن نقشه های شوم دشمنان فراهم کرده است.

وی با تشریح علل و عوامل افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج در کلانشهرهای کشور گفت: طبق آمارهای موجود؛ متأسفانه عدم شناخت صحیح قبل از ازدواج، تأثیر شبکه های ماهواره‌ای و فضای مجازی، نبود تفاهم و درک متقابل میان همسران علت اصلی طلاق شناخته می شوند، امروز بایستی آموزش های لازم برای تبیین ملاک های همسرگزینی از سوی مراکز ذیربط صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی خانواده را مقدس ترین نهاد جامعه اسلامی دانست و افزود: در شرایط کنونی دشمنان نظام مقدس اسلامی، حریم و بنیاد خانواده ها را هدف قرار داده اند و این مسأله ضرورت حفظ و حراست از نهاد خانواده را بیش از پیش نمایان می سازد.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و تشیع هدف خود را بر روی سست کردن بنیان خانواده‌های ایرانی متمرکز کرده‌اند و درصدد افزایش بی‌بندوباری در بین جوانان و خانواده‌ها هستند، از این رو شاهد تبلیغات بسیار گسترده در شبکه‌های ماهواره‌ای برای دور شدن جوانان از ازدواج هستند، در چنین شرایطی رسالت روحانیت به ویژه ائمه جمعه بسیار حساس و خطیر است.

گفتنی است، همایش ائمه جمعه شمال غرب کشور با محوریت مبانی تحکیم خانواده اسلامی با حضور ائمه جمعه استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و گیلان در تبریز برگزار شد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات