۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۲۱۵۳۵
معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

نقش روحانیت در عرصه مقابله با بحران های فکری بی‌بدیل است

معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: امروز نیازمند نقش آفرینی روحانیت در عرصه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، اخلاقی و همچنین بحران های فکری و عقیدتی در جامعه هستیم.
همایش ائمه جمعه شمال غرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام موسوی، معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در دومین روز از همایش منطقه‌ای ائمه جمعه شمال غرب کشور در تبریز که با موضوع مبانی تحکیم خانواده اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: تضعیف جایگاه خانواده و ترویج بی بندباری میان نسل جوان از اهداف شوم دشمنان است.

وی با بیان این‌که جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان آثار مخرب گسترده‌تری نسبت به جنگ نظامی دارد، خاطرنشان: دشمن برای نیل به مقصود خود متوسل به نقشه های فرهنگی و رسانه ای شده است؛ امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در کنار فرصت‌های ارزشمندی که ایجاد کرده است، با تهدیدهایی نیز همراه است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این‌که اعتیاد برخی خانواده های ایرانی به ویژه متدینین به فضای مجازی، عامل بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی شده است، افزود: ائمه جماعت و مبلغان دین مبین اسلام باید با آشنایی به مفاهیم عمیق دینی و استفاده از روش های روزآمد و جوان پسند جوانان و خانواده ها را از خطرات پیدا و پنهان آگاه سازند.

معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که مبلغان حوزوی به ویژه ائمه جمعه و جماعات نقش بسیار ارزشمندی در عرصه روشنگری و تبیین خطرات ناشی از بحران‌های اجتماعی و اخلاقی دارند، افزود: اگر به دنبال کاهش آمار طلاق و سن ازدواج هستیم، بایستی جایگاه و نقش حوزه های علمیه مشخص شود.

وی با بیان این‌که ائمه جمعه نقش مهمی در ارتقای جایگاه حوزه های علمیه در مناسبات اجتماعی، فرهنگی و دینی هر منطقه بر عهده دارند، گفت: امروز نیازمند نقش آفرینی روحانیت در عرصه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، اخلاقی و همچنین بحران های فکری و عقیدتی در جامعه هستیم.

گفتنی است، همایش ائمه جمعه شمال غرب کشور با محوریت مبانی تحکیم خانواده اسلامی با حضور ائمه جمعه استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و گیلان در تبریز برگزار شد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات