۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۵۲۱۴۸۹
بانوی محجبه و ورزشکار ایلامی؛

سفیر فرهنگ ایرانی در میادین ورزشی

زرق و برق فریبنده جهان در میادین مختلف بین المللی، در مقابل همت، ایمان و عزم سرشار بانوی مححبه و ورزشکار ایلامی به زانو در آمده است.
   خانم ورزشکار خانم ورزشکار خامن ورزشکار
خانم ورزشکار خانم ورزشکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بدون شک پدیده برهنگی بیماری بزرگ عصر معاصر است، برهنگي به بهانه ‌های واهی از قبيل ورزش، پيشرفت و ترقی، آزادی، مدگرایی، نشاط روحی و يا تقليد كوركورانه از غرب، هر روز به گونه‌ای بروز و ظهور مي‌كند و نمادهای حجاب زنان مسلمان از جمله چادر را مورد نقد قرار می‌دهند.

اما در دل این تبلیغات سوء و هجمه بی‌رحمانه رسانه‌های استکبار هنوز هستند شیر زنانی که در دامن مهر و پاکدامنی خود  قهرمانان پهلوان منشی را به جامعه جهانی معرفی می‌کنند که آینه‌های زلال انسانیت و پاکی در دل و روح آنها متبلور است. نشستن گرد فراموشی روی این مربیان اخلاق و ورزش می تواند  آینه طبع لطیف آنها را زود دلگیر کند.

کبری غیاثی بانوی محجبه و قهرمان پرور این سرزمین، یکی از بانوانی است که زرق و برق فریبنده جهان در میادین مختلف بین المللی، در مقابل همت، ایمان و عزم سرشارش به زانو در آمده است.

کمترین زنی در ایران را می توان یافت که به اندازه او افتخارات بین المللی در کارنامه خود داشته باشد که کسب ده‌ها مدال رنگ آمیز، پرورش صدها قهرمان و مدال آور میادین کشوری، آسیایی و جهانی، مربی گری تیم های ملی تیراندازی آقایان و بانوان و همچنین مربی گری جانبازان و معلولین کشور، ریاست هیئت تیراندازی در مقابل صدها لوح تقدیر و سپاس گوشه ای از افتخارات و عزم راسخ این شیر زن ایلامی است.

در کنار این افتخارات غرور آمیز این زن نمونه کشوری به عنوان فرزند جانباز متوفی، افتخاراتی نیز دارد، بزرگ ترین ویژگی و خصوصیت این بانو نه این مدال های رنگارنگ و نه آن پرورش قهرمان که چادری است که او را به یک زن نمونه تبدیل کرده است.

مادر نمونه سال 95 استان ایلام و سرپرست خانوار ثابت کرده است که ورزش و فعالیت های ورزشی مانع از عمل به وظایف مادری نیست و می شود زنی پیدا شود که صبر و استقامت را به سخره بگیرد و پیرومندانه بر قله های افتخار پرچم فتح و همت را نصب کند.

عرصه‌های بین المللی ورزشی میادینی هستند که در آنها ورزشکاران هر کشور با نحوه برخورد، رفتار و پوشش خود به معرفی اجمالی کشور خود می پردازند در واقع  ورزشكاري که پا به عرصه مسابقات بين المللي مي‌گذارد، در مقابل ديدگان ميليون‌ها بيننده و تماشاگر به عنوان نماينده يك ملت و سفير فرهنگ و تمدن آن کشور به حساب می آید که او را  جهانیان نماد آزادی بزرگ  ملتش می‌شناسند.

غیاثی از دوران کودکی و نوجوانی خود که مصادف با دوران رژیم طاغوت بوده چنین می گوید: در خانواده ای مذهبی و متدین دیده به جهان باز کردم و دوران کودکی من در شهر ایلام سپری گشت، یاد دارم زمانی بارها به خاطر داشتن حجاب مورد تنبیهات خشن مسئولان مدرسه قرار می گرفتم؛ اما مادرم نخستین کسی بود که شهد شیرین حجاب را به من چشانده بود و به من آموخته بود که باید در مقابل فردی که نامحرم است حجاب داشته باشم که سبب شد چندین بار تا آستانه اخراج از مدرسه و بازماندن از تحصیل پیش بروم اما با وساطت برخی از آشنائیان و پرداخت جریمه های مالی ماجرا به نحوی رفع و خروج می‌شد.

وی با اشاره به شروع فعالیت های سیاسی خود از همان دوران کودکی ادامه می‌دهد: چون خانواده من همواره در مبارزات علیه ساواک و رژیم پهلوی پیش قدم بودند من نیز همراه مادرم بودم و برادر هایم نیز برخی اوقات بعضی وظایف مبارزاتی علیه رژیم را به من واگذار می کردند و می‌گفتند که باید چه کاری را مخفیانه در مدرسه یا سطح شهر انجام دهم.

مادر نمونه ایلام برخی حوادث تلخ دوران مبارزات اسلامی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: وقتی که مسئولان مدرسه متوجه اصرار و پافشاری خانواده ما روی ارزش‌ها و مبانی دین شدند حساسیت خود را روی خانواده من بیشتر کردند و با گزارش دادن به ساواک در صدد دستگیری بردارانم برآمدند که مجبور شدیم آنها را شبانه فراری دهیم و وسایل و تجهیزات شان را نیز در باغ حیاط مان دفن کنیم تا اثری از آنها باقی نماند.

خانم غیاثی انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در زندگی خودش می داند و تاکید می کند: تعداد زنان بسیجی شهر ایلام در روزهای اول انقلاب به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی رسید اما با همین چند زن فداکار و مؤمن نیز فعالیت های خودجوش خود را در زمینه انتقال پیام امام راحل و انقلاب اسلامی شروع کردیم که من از همه آنها کم سن و سال تر بودم. /999/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات