۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۲۱۴۴۳
نوبخت در همایش بانکداری اسلامی:

توقع ما از بانک‌ها پرداخت تسهیلات ۱۹۰ هزار میلیاردی است

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه برای رشد سالانه هشت درصدی اقتصاد نیازمند تأمین تسهیلات از سوی بانک‌ها هستیم، گفت: توقع ما این است که حدود ۱۹۰ هزار میلیارد تومان یعنی چیزی در حدود ۲۵درصد از مبلغ مورد نیاز برای تأمین مالی سرمایه‌‌گذاری سالانه را بانک‌ها متعهد شوند.
نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه در همایش سالانه بانکداری اسلامی که ظهر امروز در سالن اجلاس سران اسلامی برگزار شد با اشاره به تشکیل جلسات ستاد اقتصادی دولت، اظهار داشت: این ستاد با حضور رییس جمهور و سه سازمان یعنی سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و حضور دو مقام مسئول یعنی مشاورین رئیس جمهوری و همچنین معاون اول ایشان که فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی هستند تشکیل می شود که در این جلسات نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور نیز حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: در این جلسات هرکدام از دستگاه های دولت که طرحی را پیشنهاد کنند مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد، پس از بررسی های لازم تصمیم گیری نیز اتخاذ می شود و تا با کمترین نقص و انتقادی طرح اجرایی شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: از این پس آقای نهاوندیان که معاون اقتصادی رییس جمهور می باشند در جایگاه معاونت اقتصادی حضور خواهند داشت و همکاری‌های لازم را انجام خواهند داد، امروز در اقتصاد نباید به دنبال فرمانده بود زیرا اقتصاد دستوری نیست و منطق خاص خود را دارا است و نمی توان به صورت مطلق عمل کرد، در واقع در اقتصاد همواره باید نظارت مورد بررسی قرار گیرد، و در رابطه با آن تصمیم گیری های لازم انجام شود.

نوبخت با اشاره به معاونت اقتصادی، یادآور شد: در رابطه با اینکه این معاونت قرار است تشکیلات جداگانه داشته باشد، باید گفت که این معاونت نیازمند یک ساختار و سازمان جداگانه است، بنده به عنوان مسئول راهبردی و رصد توسعه و نظارت بر امور توسعه‌ای کشور و مسائل مربوط به بودجه‌ریزی از پیوستن معاونت اقتصادی هیچ جای نگرانی نداشته و خوشحال هم می‌شوم.

وی بیان کرد: ما نیازمند تأمین مالی برای رشد اقتصادی هستیم و برای این کار رشد 8 درصدی برای هر سال در نظر گرفته شده است، از این رو باید تا یک سوم از این رشد یعنی حدود ۲.۵ درصد از طریق بهره‌وری و سرمایه‌ گذاری در این حوزه به وجود بیاید.

رییس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: از این رشد 8درصدی در حدود 5/5درصد هم باید از محل سرمایه‌ گذاری‌های جدید بدست بیاید، باید بدانید که برای این رشد باید سالانه حدود 770 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود.

نوبخت در رابطه با تأمین مالی سرمایه‌گذاری 770هزار میلیاردی نیز تصریح کرد: دولت باید 99 هزار میلیارد آن را با اختصاص اعتبار به طرح‌های عمرانی جبران کند و بخش عمده آن نیز از طریق نظام بانکی تأمین شود.

وی در پایان گفت: توقع ما این است که حدود 190 هزار میلیارد تومان یعنی چیزی در حدود 25 درصد از مبلغ مورد نیاز برای تأمین مالی سرمایه‌‌گذاری سالانه را بانک‌ها متعهد شوند./816/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات