۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۲۱۴۱۱
عضو ارشد بسیج مردمی عراق در گفت‌وگو با رسا:

تلعفر تا ساعاتی دیگر آزاد می‌شود/ شناسایی ۲۵هزار باند خفته تروریستی

سخنگوی گردان امام علی(ع) بسیج مردمی عراق تاکید کرد که به زودی آزادسازی تلعفر از لوث وجود داعش اعلام خواهد شد.
ایاد ربیعی سخنگوی گردان امام علی

ایاد ربیعی سخنگوی گردان امام علی(ع) بسیج مردمی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا با اشاره به آخرین تحولات تلعفر عراق و مشارکت بسیج مردمی در آن گفت: پیش از آغاز عملیات آزادسازی تلعفر فرمانده کل نیروهای مسلح از بزرگترین عملیات نظامی عراق که همان آزادسازی تلعفر است خبر داد. در این میان برخی اقدامات و دخالت‌ها از سوی گروه‌های خارجی و کشورهای منطقه‌ای برای ممنوع ساختن بسیج مردمی از مشارکت در این معرکه صورت گرفت اما با اعلام حضور بسیج مردمی در عملیات آزادسازی تلعفر تمام نقشه‌های آنان نقش بر آب شد. الان نزدیک به بیست هزار رزمنده بسیج مردمی به همراه سایر نظامیان از ارتش و پلیس مرکزی در اندک زمانی توانستند به پیروزی‌های بزرگی دست یابند. با انشقاق در صفوف داعش، مناطق مهم تحت اشغال تروریست‌ها یکی پس از دیگری آزاد و انشاء الله در ساعات آینده تلعفر به شکل کامل آزاد خواهد شد.

وی با بیان مخالفت ترک‌ها و اقلیم کردستان برای مشارکت بسیج مردمی در عملیات آزادسازی تلعفر خاطر نشان کرد: دخالت‌های منطقه‌ای و سیاسی مانند مخالفت کردهای عراق برای عدم حضور بسیج مردمی در این عملیات با این هدف صورت پذیرفت که الحشد الشعبی به مناطق مرزی مشترک میان عراق و ترکیه نزدیک نشود زیرا سیطره بسیج مردمی بر این مناطق به معنای برپا نشدن دولت کردستان عراق است. حضور برخی ترک‌ها در تلعفر نیز سبب شد تا عده‌ای این حضور را بهانه‌ و دستاویزی برای تحقق منافع خود قرار دهند. با توجه به اینکه بسیج مردمی در حال آزادسازی مناطق مختلف عراق بوده و زمزمه همه پرسی جدایی کردستان از عراق و تشکیل حکومت مستقل نیز به گوش می‌رسد باید گفت که این اقدام به دلیل فقدان وجاهت قانونی، قابل قبول نیست. کردستان تنها مسعود بارزانی نیست که هرطور که می‌خواهد حکم دهد بلکه ما به اقلیم کردستان به عنوان یک کلّ متشکل از اعضا نگریسته و ساکنان کردنشین را برادران خود می‌دانیم.

سخنگوی گردان امام علی(ع) ادامه داد: اهالی تلعفر از شیعه و سنی فرزندان این سرزمین هستند. به زودی به همت تمامی فرزندان این سرزمین، با پاسخ دندان شکن به گروهک تروریستی داعش که از سوی برخی کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت مالی و تسلیحاتی شدند، تلعفر آزاد خواهد شد و ما به سمت آزادسازی تمامی مناطق عراق پیش می‌رویم.بسیج مردمی سازمانی تحت اشراف دولت مرکزی عراق است و به دستورات حیدر العبادی رییس کل نیروهای مسلح عراق گوش فرا می‌دهد. الحشد الشعبی امروز جزئی از ساختار امنیتی عراق و بازوی ارتش و نیروهای مسلّح است. ما تمام توان خود را در برابر داعش به کار گرفتیم. امیدواریم دولت و اقلیم کردستان به توافق برسند تا مجبور نباشیم با نیروهای پیشمرگ کرد مقابله کنیم زیرا آنها در عملیات آزادسازی مناطق اشغال شده با دولت مرکزی همکاری کردند و امیدواریم این همکاری نیز افزایش یابد.

فتوای مرجعیت ضامن امنیت عراق است
فعال سیاسی عراق در واکنش به حمله جنگنده‌های آمریکایی به بسیج مردمی و نیروهای مقاومت در مرز عراق و سوریه تصریح کرد: نیروهای عراقی از منطقه بعاج به سمت غرب موصل در حال پیشروی بوده و الان این مناطق تحت اشراف نیروهای مقاومت است. خوشبختانه راه ارتباطی میان تکفیری‌ها در عراق و سوریه را مسدود کردیم. تعدادی پایگاه نظامی متعلق به آمریکا در مرز عراق وجود دارد که در این زمینه توافقاتی میان دولت عراق و آمریکا صورت گرفته و آمریکا باید ضمن التزام به توافقات، از اقدامات خودسرانه خود در حمله به نیروهای بسیج مردمی دست برداشته و بداند که تنها نیروهای نظامی عراق حق آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده خود را دارند.

الربیعی همچنین با اشاره به نقش فتوای مرجعیت و جانفشانی بسیج مردمی اظهار داشت: زمانی که داعش به اطراف بغداد رسید آمریکا کجا بود؟ مگر تفاهم‌نامه امنیتی میان آمریکا و عراق مبنی بر حمایت از نیروهای عراقی منعقد نشده بود؟ به صراحت اعلام می‌کنیم که اگر فتوای مرجعیت و خون پاک جوانان غیور این مرز و بوم نبود نمی‌توانستیم حتی یک وجب از اراضی تحت اشغال داعش را آزاد کنیم. بمباران گردان‌ سیدالشهدا در مرز عراق و سوریه عمق ماجراجویی آمریکا را نشان می‌دهد. آمریکا ضمن هماهنگی با داعش قصد داشت پس از بمباران گردان سیدالشهداء داعش را مجددا وارد خاک عراق کند اما با جانفشانی مقاومت توانستیم مکر دشمنان را به خودشان باز گردانیم. این اولین باری نخواهد بود که نیروهای عراقی مورد حمله قرار می‌گیرند اما به اذن خداوند تمام نقشه دشمنان را نقش بر آب خواهیم کرد.

سخنگوی گردان امام علی(ع) در پایان با طرح مساله رصد و تحت نظر گرفتن باندهای تروریستی پس از آزادسازی کامل عراق از لوث داعش گفت: قبل از آغاز عملیات موصل نزدیک به 25هزار باند خفته وابسته به تروریست‌ها در سراسر عراق بود که این تعداد امروز بسیار کمتر شده است. باید همکاری میان مردم با نیروهای امنیتی باشد تا از رهگذر قرار دادن اطلاعات در اختیار آنها شاهد برقراری امنیت در سراسر عراق باشیم. این اقدامات اگر صورت گیرد، کاهش شدید عملیات انتحاری، بمب‌گذاری و یا انفجار اتومبیل را به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز باید به شکل جدی با این مساله مقابله کنند تا امنیت در سراسر عراق به شکل کامل برقرار شود./981/ب914/ر

ارسال نظرات