۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۲۱۳۴۴
مدیر مرکز آموزش عالی قاسم بن الحسن:

دولتمردان با الهام از توصیه‌های ائمه اطهار کشور را اداره کنند

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) گفت: دولتمردان باید با الهام از توصیه‌های پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) کشور را اداره کنند تا وظیفه خود را در قبال شهدا به انجام رسانده باشند.
علم الهدی

حجت‌الاسلام محمدباقر علم الهدی مدیر مرکز آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره پایه و اساس شکل‌گیری انقلاب اسلامی گفت: از آنجایی که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر پایه آموزه‌های دین اسلام، قرآن و توصیه‌های پیامبر رحمت و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است، طبیعتاً مدیریت و اداره کشور و همچنین ابعاد مختلف و گسترده زندگانی مردم باید بر محور اسلام و آموزه‌های پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) بناشده باشد.

وی افزود: در حقیقت نوع نگاهی که اهل‌بیت(ع) نسبت به حکومت دارند نگاهی ارزشی و برپایه رفتارهای فضیلت مدار است. به این معنا که اهل‌بیت(ع) همواره از حکومت سکویی برای سعادتمندی مردم و رشد و به کمال رسیدن آنان استفاده کردند و بدین جهت هرگز سهم و بهره‌ای ویژه از حکومت نداشتند و همواره از کمترین امکانات حکومت برای خود بهره می‌گرفتند و تلاش می‌کردند بیشترین بهره را در اختیار مردم قرار دهند.

حجت‌الاسلام علم الهدی بیان داشت: امروز دولتمردان ما باید با الهام از توصیه‌های پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) کشور را اداره کنند تا وظیفه خود را در قبال شهدای والامقام کشور به انجام رسانده باشند که نمونه زنده و محسوس آن را می‌توان در عملکرد  مرحوم شهید رجایی و شهید باهنر به وضوح مشاهده کرد.

وی ادامه داد: آنان چهره‌های شاخصی بودند که با نیتی خالص، انرژی و توان مضاعف در جهت تأسیس یک نظام اسلامی تلاش می‌کردند به همین جهت همواره تلاش‌های ماندگار آنان از یاد مردم پاک نمی‌شود.

حجت الاسلام علم الهدی بیان داشت: این دو شهید والامقام که الگوی موفق برای همه دولتمردان هستند، نشان دادند که برای رساندن اهداف انقلاب اسلامی، چگونه باید فداکاری کرده و از استقلال و امنیت کشور دفاع نمود و بستر حکومت امام زمان(عج) را فراهم ساخت، دشمن هرگز این حجم از تلاش و فعالیت صادقانه را برنمی‌تابید و آن‌ها را برای ادامه جریان استعمارگرایانه خود مزاحم می‌دید به همین علت آن‌ها را از سر راه خود برداشت.

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) عنوان داشت: امروز دولتمردان ما با الهام گرفتن از زندگی خالصانه این دو شهید بزرگوار، تلاش و اقتدار هر چه بیشتر باید راه شهدا و امام شهدا را ادامه دهند.

حجت‌الاسلام علم الهدی با اشاره به آغاز دوره جدید دولت آقای روحانی، گفت: مهم‌ترین عملی که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد صداقت و اعتماد کردن به مردم است، دولتمردان هم مانند سایر افراد ممکن است خطا کنند اما مهم این است که جرات و جسارت پذیرفتن خطاهای خود و عذرخواهی از ارتکاب خطاهای احتمالی خود را داشته باشند.

 مدیر مرکز آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) تصریح کرد: هر دولتی که بخواهد به دل مردم راه پیدا کند تنها راه این است که جرات عذرخواهی و انتقادپذیری را در خود ایجاد کند اگر دولت‌ها با مردم صادق باشند و اشتباهات خود را بپذیرند یقینا جایگاه بهتری در بین مردم پیدا خواهند کرد./807/ت302/ب1

ارسال نظرات