۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۲۱۲۲۳
حجت الاسلام افتخاری:

دولت باید نگاه ویژه ای به حوزه های علمیه داشته باشد

عضو فراکسیون روحانیت مجلس به ویژگی های دولت آقای روحانی اشاره کرد و از ایشان خواست که توجه و نگاهش به حوزه های علمیه باید بیش از گذشته باشد و حمایت های لازم را در این زمینه انجام دهد.
حجت الاسلام افتخاری

حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت و عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا به برخی  کاستی‌های ۴ سال اخیر دولت آقای روحانی اشاره کرد و گفت: ضمن تقدیر از خدمات دولت در 4 سال اخیر باید گفت، تمام انتظارات مردم در دولت یازدهم مرتفع نشده است. برای مثال در بخش‌های «اقتصادی» و «معیشتی» مردم توقع دارند که انتظارات آنها برطرف شود.

وی افزود: در حوزه‌های اقتصادی نیز در بخشی از ادرات و وزارتخانه‌ها برخی از کارشکنی‌ها شکل می‌گیرد که باید جلوی آنها نیز گرفته شود.

حجت الاسلام افتخاری، درباره نوع تعامل دولت در 4 سال اخیر با کانون‌های دینی همچون؛ حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین روحانی شخصیتی علمی دارد که حتی رهبر انقلاب نیز وی را با صفت «دانشمند» خطاب می‌کنند. قطعا موفقیت شخص رئیس‌جمهور روحانی به برکت لباس روحانیت است و همین جایگاه نیز تبدیل به یک آبرو برای طلاب و حوزه‌های علمیه شده است.

این نماینده مجلس گفت: واقعیت امر این است که حجت الاسلام والمسلمین روحانی باید افرادی را به عنوان بازوان خود در راه تعامل با حوزویان استفاده کند، زیرا شخص رئیس‌جمهور یکی از نمادهای حوزه علمیه است و باید رابطه خود را با حوزویان حفظ کند.

وی تاکید کرد: اصولا نگاه مردم به لباس روحانیت و جایگاه روحانیان ویژه است و حوزویان را مورد اعتماد خود می‌دانند.

حجت الاسلام افتخاری در پیان با تاکید دوباره بر جایگاه روحانیت شخص رئیس‌جمهور، گفت: قطعا اعتبار و عزت شخص رئیس‌جمهور به لباس روحانیت است، زیرا ایشان بر سر سفره حوزه‌های علمیه بزرگ شده است و باید شخص حسن روحانی نگاه ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه داشته باشد./۸۵۶/ 302/ص

ارسال نظرات