۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۲۱۱۰۸
نماینده لیست امید در تهران:

حذف روحانیت از بدنه دولت کار شایسته‌ای نبود

حجت الاسلام مازنی از حذف برخی افراد روحانی از بدنه دولت انتقاد کرد و از رییس جمهور خواست فردی قوی را برای مشاوره در امور روحانیت انتخاب کند.
حجت الاسلام مازنی

حجت الاسلام احمد مازنی، نماینده لیست امید و مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا درباره عملکرد دولت حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ارتباط با کانون‌های دینی همچون؛ «حوزه‌های علمیه» در 4 سال اخیر، گفت: حجت الاسلام والمسلمین روحانی شخصیتی حوزوی و ریشه‌دار است و مدارج علمی بالایی در دروس حوزوی دارد.

وی افزود: علاوه بر سوابق مطلوب حجت لاسلام والمسلمین روحانی، ایشان کارنامه خوبی نیز در جبهه‌های جنگ، ارتباط با امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب دارد، که مجموع اینها می‌تواند عاملی باشد تا ارتباط بین «دولت» و حوزه‌های علمیه و کانون‌های دینی تقویت شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نوع همکاری و ارتباط بین دولت و حوزه‌های علمیه را مستلزم مکانیزم شفاف‌تری دانست و تاکید کرد: متاسفانه جریانات رقیب در قبال دولت‌های مستقر، همیشه تلاش می‌کنند در نگاه بزرگان، شخصیت‌های تاثیرگذار و حتی مردم؛ زمینه‌های «منفی» را تقویت کنند.

وی گفت: کشور ما دینی و اسلامی است و بر مبنای مکتب تشیع بنا شده است و قطعا در این چارچوب، حوزه‌های علمیه در حل مشکلات دولت‌ها می‌توانند بسیار تاثیرگذار عمل کنند. قطعا مشکلات حوزه‌های علمیه(اقتصادی، معیشتی و...) می‌تواند از سوی دولت‌ها برطرف شود.

حجت الاسلام مازنی با یادآوری نحوه تعامل دولت‌های پیشین با روحانیان، خاطرنشان کرد: در دولت‌های گذشته مشاور امور روحانیان حضور داشتند، اما در دولت حجت الاسلام والمسلمین این فرد سمت دیده نمی‌شود و اگر نیز حضور داشته باشد، در 4 سال گذشته بسیار منفعل عمل کرده است.

حجت الاسلام مازنی تاکید کرد: باید فردی که مورد وثوق مراجع عظام تقلید است برای امر مشاوره‌ای در دولت به کار گرفته شود تا ارتباط دولت با مراجع و حوزه‌های علمیه را بیشتر کند.

نماینده لیست امید با انتقاد از نوع چیدمان کابینه دوازدهم، گفت: بنده علاوه بر اینکه مصر بودم زنان در دولت جدید حضور داشته باشند، امیدوار بودم به روحانیان نیز توجه بیشتری شود و حضور آنها نیز پررنگ‌تر باشد، زیرا معتقدم وجود شخصیت‌های روحانی به قوام کابینه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: در اکثر دولت‌ها، وزاری کشور از میان روحانیان انتخاب می‌شدند. زیرا وزرای کشور استانداران را منصوب می‌کنند و استانداران زیر نظر آنها کار می‌کنند و بر اساس همین اصل، وجود وزیر روحانی می‌توانست رابطه دولت و استان‌ها را با «نمایندگان ولی فقیه»، «ائمه جماعات» و «حوزه‌های علمیه» در مسیر حل مشکلات جاری اجتماعی تسهیل کند.

حجت الاسلام مازنی گفت: حذف حجج اسلام پورمحمدی و انصاری مورد انتظار نبود. فردی مانند حجت الاسلام انصاری می‌توانست رابطه بین دولت و روحانیت را قوام بخشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای با ارائه پیشنهاد به دولت دوزادهم، بیان داشت: هنوز زمان وجود دارد که دولت با ایجاد یک جایگاه در حد مشاور و یا معاون برای تعامل و ارتباط با مجموعه حوزویان، به خلاء پیش آمده پایان داده شود.

وی گفت: شخص حجت الاسلام والمسلمین روحانی به عنوان یک رئیس‌جمهور حوزوی به همان اندازه که ضرورت دارد با نمایندگان مجلس و ارکان مختلف نظام ارتباط مستمر و منظم داشته باشد، باید یک رابطه منظم دوره‌ای و تعریف شده با مراجع عظام و بزرگان حوزوی نیز داشته باشد و در این این دیدارها نیز به ارائه گزارش کار بپردازد. این عمل رئیس جمهور قطعا عاملی خواهد شد تا خناسان نتوانند رابطه دولت و شاکله حوزویان را تخریب کنند./856/ 301/ص

ارسال نظرات