۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۲۰۸۲۷
پژوهشگر حوزوی مطرح کرد؛

بمب تورم و رکود ثمره نقدینگی بیش از هزار و ۲۰۰ هزار میلیاردی

حجت الاسلام رضی با بیان اینکه واردات محصولات تراریخته به ۲۰چیزی حدود برابر رسیده است، گفت: ایجاد سرطان، عقیم سازی، تنبلی و بی غیرتی یکی از ابعاد زیان بار مصرف کردن این نوع محصولات است.
سید محمدرضا رضی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدرضا رضی در نشست هم اندیشی نفوذ صهیونیزم و سرمایه داری در اقتصاد ایران که در قم برگزار شد، به تبیین ابعاد نفوذ یهود در عرصه های اقتصادی ایران پرداخت و گفت: دشمن مرز نفوذ را گذرانده است و هم اکنون ما باید برنامه ریزی کنیم تا سایه حضور صهیونیزم را از اقتصاد کشور رفع کنیم.

رکود اقتصادی کنونی، بعد از انقلاب تقریباً بی سابقه است

پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه ظواهر، سطح فرصت های سوخته، آینده اقتصادی و تحلیل های بنیادین از آن، چهار سطح اقتصادی کشور ایران است، اظهار داشت: با دقت در این عرصه ها به وضوح در می یابیم رکودی در اقتصاد کشور حکمفرماست که که بعد از انقلاب اسلامی تقریباً بی سابقه است؛ به نظر برخی کارشناسان، بیشتر آمار، اعداد و ارقامی که دولت  از وضعیت اقتصادی ارائه می دهد صحیح نیست، به عنوان مثال نرخ بیکاری در کشور چیزی حدود 10 میلیون نفر است، اما دولت در آماری که ارائه داده است، آورده که نرخ بیکاری سه و نیم میلیون نفر است.

نابسامانی های اقتصادی چگونه به وجود آمده است؟

وی با اشاره به اینکه به نظر می آید نابسامانی های اقتصادی در کشور آفریده شده باشند، ابراز داشت: اینهمه مشکلات اقتصادی را نمی توان اتفاقی دانست؛ به یقین منشأ آن یا عمدی است و یا اینکه از سر بی تدبیری مسؤولان که ما بعید می دانیم از سر بی تدبیری باشد.

بمب تورم، رکود و از کار افتادن تولید ملی ثمره نقدینگی بیش از هزار و 200 هزار میلیاردی

حجت الاسلام رضی به نقدینگی بیش از هزار و 200 میلیارد تومان در چند سال اخیر اشاره کرد و بیان داشت: این پدیده سبب گشته تا اقتصاد کشور با بمب تورم، رکود و از کار افتادن تولید ملی مواجه شود؛ اینها همه ناشی از جنگ اقتصادی و نفوذ نظام سرمایه داری در اقتصاد کشور است که یهود برای کشور ما برنامه ریزی کرده است.

فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: برخی مسؤولان در قراردادهای نفت و گاز که به نظر ما جزء انفال امام زمان(عج) است، صهیونیست ها را وارد کشور ایران می کنند؛ این قراردادها به لحاظ حقوقی، فنی و مهندسی بسیار قابل نقد است، همچنین این قراردادها با تولید ملی و مبانی اقتصاد مقاومتی و فقه و معارف اسلامی در تعارض است؛ با قرار دادهای نفتی کشورهایی که ایران برای برچیدن دستشان از نفت کشور دست به قیام زد و صنعت نفت را ملی کرد، دوباره برای غارت نفت به کشور بازگردانده شدند.

وی با بیان اینکه واردات محصولات تراریخته به چیزی حدود  20 برابر رسیده است، گفت: ایجاد سرطان، عقیم سازی، تنبلی و بی غیرتی یکی از ابعاد زیان بار مصرف کردن این نوع محصولات است.

حجت الاسلام رضی در پایان یادآور شد: امیرمؤمنان(ع) در خطبه 34 نهج البلاغه می فرمایند «دشمن طرحهای مکارانه دارد ولی شما هیچگونه برنامه جهت خنثی سازی طرحهای آنان ندارید، به محدوده های تحت اختیار شما حمله می کنند و آنها را تصرف می کنند و شما ناراحت نمی شوید، دشمن در مبارزه با شما به خواب نمی رود ولی شما در غفلت و فراموشکاری هستید به خدا سوگند چنین افراد (بی برنامه و بی تفاوت و غافل) شکست خورده و مغلوبند»؛ بر این اساس باید همه حزب اللهی ها دست به دست هم بدهند و در راه احیاسازی ارزش های اسلامی فعالیت فعالانه داشته باشند./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات