۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۲۰۶۵۸

توضیحات مدیر حوزه های علمیه درباره امتحانات شفاهی

آیت الله اعرافی با اشاره به تغییرات وسیع در امتحانات شفاهی، گفت: امتحانات شفاهی در پایه های سوم، ششم، هشتم و دهم خواهد بود که با حجم کمتر و نظم و نظام بیشتری برگزار می شود.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه ظهر امروز در دیدار مدیران و کارکنان حوزه علمیه استان همدان ابراز داشت: الگوی پنج ساله برنامه حوزه های علمیه طبق سند چشم انداز به مدارس ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: نظرات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در سند چشم انداز دیده شده است؛ تلاش داریم که در شش ماه آینده منتظر تدوین برنامه 5 ساله چشم انداز استان همدان باشیم.

مدیر حوزه های علمیه گفت: انتظار می رود در زمینه شورای حوزه، شورای مدیران مدارس، شورای اساتید، شورای هماهنگی نهادها و تعامل میان حوزه خواهران و برادران فعالیت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به تغییرات وسیع در مساله امتحانات شفاهی در حوزه علمیه قم اظهار داشت: امتحانات شفاهی در پایه سوم، پایه ششم، پایه هشتم و پایه دهم برگزار می شود که با حجم کمتر و نظم و نظام بیشتری برگزار می شود.

مدیر حوزه های علمیه گفت: از آغاز سال تحصیلی جدید تغییرات مشهودی در زمینه امتحانات شفاهی را شاهد خواهیم بود و طلاب می توانند تا 5 نمره امتحانات شفاهی خود را از طریق مقاله و تحقیق کسب کنند.

وی با اشاره به اهمیت کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی اظهار داشت: ترویج کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی از اولویت های حوزه علمیه است.

آیت الله اعرافی افزود: شهریه ارتقایی در 18 سال تحصیلی در قم و کل کشور به صورت یکسان برگزار می شود، استعداد برتر بودن و مبلغ بودن از امتیازات این طرح در دسته نخست است.

وی در پایان تصریح کرد: اساتیدی که در جای دیگری اشتغال ندارند دسته دومی هستند که در طرح ارتقای شهریه قرار دارند./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات