۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۵۲۰۵۸۱
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

انقلابی گری در اساتید حوزه های علمیه متجلی باشد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلابی گری باید در اساتید حوزه های علمیه متجلی باشد تا طلاب از کردار و رفتار آنها این پیام را دریافت کرده و خود به خود انقلابی پرورش یابند.
سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در آیین اختتامیه اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه، با اشاره به رویارویی تاریخی دو جریان «اسلام ناب» و «کفر و نفاق» در سطح بین المللی و نیز در داخل جامعه اسلامی، به جریان شناسی گروه های سیاسی پس از پیروزی انقلاب پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که تحلیل گران آمریکایی تهدید حرکت جهانی اسلام برای آمریکا را محتمل می دانستند، خاطر نشان کرد: حوادث جهان نیز نشان داد که برداشت آنان درست بوده و امروز آن چه در برابر ابر قدرتی آمریکا قد علم کرده، انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: در داخل کشور نیز دو جریان «اسلام ناب» بر مبنای فقه جعفری و متکی به گفتمان علوی و نبوی و جریان «لیبرال سکولار» در برابر یکدیگر قرار گرفته اند که از ابتدای شروع انقلاب با ایجاد زاویه کوتاهی بین نگرش امام خمینی(ره) با دولت موقت، این تقابل آغاز شد.

وی افزود: امام راحل دیدگاه روشنی نسبت به مسائلی چون قانون اساسی، ولایت فقیه، آمریکا و اسرائیل داشتند؛ اما دولت موقت به تدریج از این بینش امام خمینی(ره) زاویه گرفت و این زاویه در زمان توطئه منافقین و بنی صدر به طور کامل ظهور پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: این جریان به تدریج سعی کرد تا انقلاب اسلامی را به سوی لیبرالیسم سوق دهد تا جایی که فتنه 88 را رقم زدند که رهبر معظم انقلاب در برابر فتنه خودشان به میدان آمدند و موضع نشان دادند و به حمد الله با مدیریت و قاطعیت جلوی این جریان را به خوبی گرفتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که امروز محاسبات به طور کلی تغییر پیدا کرده و صحنه مبارزه به عرصه فضای مجازی انتقال یافته، اظهار کرد: امروز فضای مجازی همچون لجنزار است که باید بر آن کار کرد.

وی با بیان این که دشمنان به دنبال انقلاب زدایی و نابودی ارزش های دینی هستند، بیان کرد: نظام طاغوت به دنبال انقلاب زدایی از عاشورا و ایام الله محرم و صفر است؛ در حقیقت آنها تلاش می کنند تا این ایام را خنثی جلوه دهند و دست از انقلاب زدایی نهادهایی همچون حوزه های علمیه و مساجد بر نمی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که انقلابی گری باید در اساتید حوزه های علمیه متجلی باشد تا طلاب از کردار و رفتار آنان این پیام را دریافت کرده و خود به خود انقلابی پرورش پیدا کنند، تصریح کرد: کسی که بناست راه ترویج و اشاعه انقلابی گری را ایجاد کند شما اساتید هستید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این که علمای دینی در مدارس و حوزه های علمیه نقش تعیین کننده ای در تربیت طلاب دارند، از اساتید خواست تا فضای حوزه های علمیه را آنگونه بسازند که طلاب خود شروع به تهذیب کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: خواص هرگز نباید در برابر تحرکات دشمنان سکوت کنند.

وی با بیان این که امروز حوزه علمیه مشهد وزانت علمی بالایی دارد، خاطر نشان کرد: تاکنون با راه اندازی بسیج اساتید حوزه علمیه خراسان، قم و اصفهان نشست های هم اندیشی مثمر ثمری برگزار شده و اعتقاد راسخ بر این دارم که اگر علما احساس تکلیف کنند کار به سرانجام می رسد و آن خروجی مورد نظر به دست می آید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که اعتقاد راسخ دارم اگر اطلاعات خوبی به دست شما برسد و خطرات انقلاب را بشناسید با همه وجود به میدان می آیید، از همه اساتید خواست تا همت، توان و جد و جهد خود را در راه دین بگذارند و از شجره طیبه الهی پاسداری کنند./۸۶۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات