۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۲۰۵۶۲
مدیر کل راه و شهرسازی استان قم:

مقدمات ساخت مسکن اجتماعی از سال آینده فراهم می‌شود

حسن صبوری با تأکید بر این که ۶۰۰ واحد مسکن مهر باقی مانده تا پایان سال جاری واگذار خواهد شد، گفت: ساخت مسکن اجتماعی از سال آینده در دستور کار هیأت دولت قرار گرفته است.
حسن صبوری حسن صبوری حسن صبوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن صبوری، مدیر کل راه و شهرسازی استان قم، امروز به مناسبت هفته دولت با حضور در نماز جمعه پردیسان، پس از خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی به عنوان شهدای دولت، به ارایه گزارشی از عملکرد راه‌ و شهرسازی استان قم پرداخت.

حسن صبوری با بیان این که بر اساس قانون اساسی مجموعه راه‌ و شهرسازی وظایفی بر عهده دارد، اظهار داشت:‌ در یک سال گذشته روکش آسفالت جاده قدیم قم ـ تهران به طول 14 کیلومتر و همچنین مسیر‌هایی که استان قم به سمت خارج از استان منتهی می‌شود همچون مسیر قم به کهک، سلفچگان، دستجرد و کاشان انجام شده است.

وی با بیان این که فرسودگی بسیار زیادی در مجموعه راه‌های استان وجود دارد، ابراز داشت: متأسفانه وضعیت نامناسب آسفالت کمربندی شهرستان قم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را بر آن داشت تا فعالیت خود را برای ترمیم روکش آسفالت این کمربندی آغاز کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: مسیر‌هایی در استان قم وجود دارد که بر اساس میزان تردد و شرایط نامناسبی که دارند، بر اساس اولویت‌بندی راه‌ و شهر‌سازی آسفالت این مسیر‌ها ظرف چند ماه آینده تعویض خواهد شد که از جمله این راه‌ها مسیر قم به نیزار است که تاکنون مسیر بلوار غدیر تا ورزشگاه یادگار امام به طول 8 کیلومتر آسفالت شده است و با تأمین اعتباری که صورت گرفته است 7 کیلومتر از این مسیر مجدداً بهسازی خواهد شد.

وی با بیان این که احداث کمربندی قم به طول 110 کیلومتر پیش‌بینی شده است، گفت: ساخت و تکمیل کمربندی قم اعتباری در حدود هزار و 100 میلیارد تومان می‌طلبد اما از آنجایی که با میزان اعتبارات دولتی اجرای چنین طرحی غیرممکن است، تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت خصوصی منعقد شده است تا اعتبار مورد نیاز این طرح را تأمین کند.

حسن صبوری با اشاره به محدوده هزار و 570 هکتاری پردیسان اظهار داشت:‌ هر چند برای ساخت مسکن مهر در محدوده پردیسان انتقاداتی از سوی مجموعه‌های دانشگاهی و علمی وارد شده بوده ولی اداره راه و شهر‌سازی مدعی است که محدوده مناسبی برای برای احداث مسکن مهر در نظر گرفته شده است، از این رو 570 هکتار از کل محدوده پردیسان به ساخت مسکن مهر اختصاص یافته بود که در اختیار تعاونی‌های مختلف قرار گرفت.  

وی ابراز داشت:‌ اداره راه و شهرسازی استان قم از تعهدی که برای ساخت 46 هزار واحد مسکن مهر در پردیسان داده بود قریب به هزار واحد آن را ظرف شش ماه سال جاری افتتاح کرده است به طوری که 505 واحد آن در همین ایام هفته دولت افتتاح خواهد شد و قریب به 450 واحد آن را نیز از ابتدای سال جاری تا به امروز افتتاح شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم با تأکید بر این که 600 واحد مسکن مهر باقی مانده تا پایان سال جاری واگذار خواهد شد، گفت: ساخت مسکن اجتماعی از سال آینده در دستور کار هیأت دولت قرار گرفته است، بنابراین امیدواریم در پایان سال با برگزاری جشن اختتامیه ساخت و ساز مسکن مهر به سوی مقدمات ایجاد مسکن اجتماعی برویم.

وی قم را شهری مهاجرپذیر معرفی و تصریح کرد: در طرح جامع استان قم که چند هفته گذشته نیز به تأیید شورای فرمانداری استان رسیده است، تقویت و تجهیز شهر‌های اطراف قم در اولویت کار قرار گرفته است از این رو از 200 واحد مسکونی که برای ساخت مسکن اجتماعی برای قم در نظر گرفته شده است در میان شهر‌های پردیسان، دستجرد و قنوات تقسیم می‌شود. /878/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات