۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۲۰۵۳۰
امام جمعه اردبیل:

مشکل اصلی منطقه تروریسم دولتی است

امام جمعه اردبیل، مشکل اصلی منطقه را تروریسم دولتی دانست و گفت: آمریکا، اسرائیل و عربستان در راس تروریسم دولتی قرار گرفته و به هیچ قانون و میثاق بین المللی و انسانی هم پایبند نیستند.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با استناد به فرمایش حضرت رسول اکرم(ص)، ایام دهه اول ذی الحجه را دارای شرافت ذاتی و قابلیت ویژه برای عبادت و دعا و استجابت دعا دانست و از اهالی استان خواست از روزه روز هشتم و نهم و از دعای روز عرفه و از احیاء شب عرفه و عید غفلت نکنند.

وی افزود: طبق روایات، فلسفه قربانی اطعام مساکین و برخورداری آنها از گوشت قربانی و لحاظ حال فقراء و مستمندان است، همچنین قربانی بدل از عزیزترین دارایی انسان یعنی فرزند دلبند است و در ذبح شایسته است این بدلیّت لحاظ شود تا انسان به مقام قطع تمام علایق برسد.

آیت الله عاملی، تصریح کرد: خداوند متعال فرمود؛ گوشت قربانی به خداوند نمی رسد بلکه تقوای حاصل از این عمل مد نظر خداوند است و تقوا مجوز عبور از آتش جهنم است به همین جهت آمده است که قربانی، چاق و با نشاط باشد چون مرکب شما بر روی پل صراط است و همچنین روایت شده که هیچ وقت در قربانی مماکسه نکنید.

خطیب جمعه اردبیل، بیان کرد: هفته آینده به خاطر تقارن عید جمعه با عید قربان نماز جمعه برگزار نمی شود و به نماز عید قربان اکتفا می شود.

وی افزود: عید فطر مقدمه عید اضحی و لقاءالله است و لذا اهتمام ویژه برای نماز عید اضحی بسیار شایسته است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها، اظهار داشت: روز شهادت شهید باهنر و رجایی  روز مبارزه با تروریسم نامیده شده است و در این خصوص باید توجه شود که مشکل اصلی در منطقه در وهله اول تروریسم دولتی است که در راس آن آمریکا، اسرائیل و عربستان قرار گرفته اند و پایبند به هیچ قانون و میثاق بین المللی و انسانی نیستند و به راحتی نهادهای بین المللی را دور می زنند، فاجعه یمن و غزه دو نمونه از محصول و جنایات تروریسم دولتی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: طبق گزارش سازمان ملل در طول 10 سال محاصره غزه تا حال 2600 طفل معصوم شهید شده و در سوریه تاحال بیش از 400 هزار نفر جان خود را از دست داده اند و در عراق حساب از دست رفته است، یمن به بزرگترین فاجعه قرن تبدیل شده و تاحال 10 هزار نفر شهید شده اند.

وی افزود: آمریکا می خواهد با جنگ و سرنیزه و دلار، خاورمیانه جدید را بسازد و می خواهد با لوله توپ و هواپیماهای جنگی دموکراسی را صادر کند اما غافل است که سرنوشت میدان جنگ را دلار و اسلحه تعیین نمی کند و الّا در عراق، افغانستان، سوریه، یمن و لبنان شکست نمی خوردند.

آیت الله عاملی، تصریح کرد: جای تاسف است که ایران با اینکه بزرگترین مبارزه را با داعش و با تروریسم دارد از طرف سازمان ملل محکوم می شود این سازمان به جای محکوم کردن عربستان، انصارالله را محکوم می کند و از یک طرف می گوید بشار اسد باید برود و از طرف دیگر می گوید منصور هادی باید برگردد و این تناقض جز با خرید این سازمان توسط قدرت های شیطانی درست نمی شود.

امام جمعه اردبیل، بیان داشت: آمریکا بدون اجازه شورای امنیت به سوریه وارد شده چون می داند روسیه و چین در شورای امنیت اجازه ورود به آمریکا را نمی دهند و در نتیجه آمریکا، سازمان ملل، شورای امنیت و تمام کشورهای عضو را دور زده و با این تک روی و استبداد به آنها اهانت کرده؛ اما از طرف سازمان ملل محکوم نمی شود و انگار سازمان ملل و شورای امنیت برای محکوم کردن و ایجاد فشار برای جبهه مقاومت تشکیل شده است./937/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات