۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۵۲۰۴۴۵
آیت الله حسینی قزوینی:

طرح ۱۰ هزار شبهه علیه تشیع از سوی وهابیت/ فن مناظره در حوزه به فراموشی سپرده شده است

مدیر شبکه جهانی ولایت خواستار توجه طلاب و فضلای حوزه به فن مناظره و احیای این مساله در حوزه های علمیه شد.
سخنرانی آیت الله حسنی قزوینی در کارگاه آموزشی منبر غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد حسینی قزوینی مدیر شبکه جهانی ولایت امروز در همایش و کارگاه تربیت مبلغ غدیر که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفای قم برگزار شد، با تأکید بر ضرورت آشنایی طلاب با شبهات و پاسخ آن ها گفت: متأسفانه گاهی طلاب یا از شبهات خبر ندارند و یا این که نمی توانند به آنها پاسخ دهند.

وی افزود: این دغدغه بسیار مهم است و اگر رعایت نشود شاهد تلفاتی خواهیم بود و در روحیه بسیاری اثرات منفی می گذارد، فردی همانند آقای مؤید مدت ها در حوزه علمیه قم درس خارج می کند و بعد به دلیل عواملی به سمت وهابیت می رود و رسما به عنوان یک روحانی وهابی در رسانه ها حضور پیدا کرده و به عقاید شیعه هجوم می آورد.

آیت الله حسینی قزوینی با بیان این که این فرد درسی داشت که حدود صد نفر از طلاب عمدتا خارجی شرکت می کردند، اظهار داشت: عواملی دست به دست هم داد و او سر از شبکه های وهابی در آورد و هر هفته به صورت زنده به زبان عربی برنامه دارد و شبکه های فارسی هم آن را پخش می کنند، این مسأله برای حوزه بسیار سنگین است.

مدیر شبکه جهانی ولایت با بیان این دغدغه رهبر معظم انقلاب این است که برخی طلاب با شبهات آشنا نیستند و یا این که جواب شبهه را نمی دانند، ابراز داشت: امروز به عنوان یک وظیفه تنها شبکه ای که در برابر وهابیت با تمام توان به میدان آمده، شبکه ولایت است.

وی عنوان کرد: برنامه های این شبکه 24 ساعته به 3 زبان پخش می شود، طلاب نباید از برنامه های این شبکه غفلت کنند چون این شبکه به جدیدترین شبهات بهترین پاسخ ها را ارائه می دهد، شبکه ولایت در برابر شبکه های شیطانی وهابی مقابله کرده است.

آیت الله حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: آقای عرعور وهابی 17 سال در شبکه ها انا رجل می گفت و میدان دار بود، حدود 3 ماه قبل مناظره بین اقای ابوالقاسمی و عرعور در شبکه ولایت عربی صورت گرفت و در 20 دقیقه اول نتوانست مقاومت کند و پا به فرار گذاشت، برنامه او برای همیشه از شبکه وصال عربی حذف شد؛ در فضای مجازی خود اهل سنت  و وهابیت به شکست عرعور اعتراف کردند.

وی اضافه کرد: برخی از طلاب هستند که با شبهات آشنایی دارند و پاسخ آن را می دانند اما از فن مناظره بی اطلاع هستند، فن مناظره در حوزه های علمیه فراموش شده اما ضرورت دارد در حوزه ها به ویژه در قم برای اساتید و طلاب فن مناظره آموزش داده شود.

مدیر شبکه جهانی ولایت با بیان این که در مناظره نقاط ضعف خود و طرق مقابل روشن می شود، گفت: در بحث مناظره، مباحث علمی و جواب حلی جای خود دارد اما کاری که یک جواب نقضی انجام می دهد صدها جواب حلی توانایی آن را ندارند، یک جواب نقضی تاروپود فکری طرف مقابل را بر هم می ریزد.

وی افزود: در ماه های اخیر شبکه های وهابی نسبت به حضرت زهرا(س) و مادر امام زمان(عج) رکیک ترین توهین ها را انجام دادند، شبکه ولایت در زمینه فحش و اهانت ورود نمی کند و با فحش، توهین و اهانت سنخیتی نداریم اما با شبهات نقضی بیش از یک ماه است که این شبکه ها درگیر شدند و حتی یکی از کارشناسان آنها شروع به گریه کردن کرد.

آیت الله حسینی قزوینی با بیان این که با همین جواب نقضی دوماه شبکه های وهابی مشغول شده اند و در این مدت یک شبهه علیه شیعه مطرح نکرده اند، اظهار داشت: اگر آن ها 10 شبهه علیه شیعه داشته باشند ما 10 هزار شبهه علیه آن ها داریم.

وی ادامه داد: بارها اعلام کردیم که هر شبهه ای دارند مطرح کنند چون شیعه برای آن پاسخ دارد اما ده ها شبهه مطرح می کنیم و حتی نمی توانند یک شبهه را پاسخ دهند چون مذهب شیعه تنها مذهبی است که معارف و مبانی اعتقادی آن برخاسته از متن قرآن و سنت پیامبر و اهل بیت(ع) است.

مدیر شبکه ولایت با بیان این که بسیاری از افراد با مطالعه آثار شیعه هدایت می شوند، ابراز داشت: افرادی هم همانند آقای مؤید برای مسائل مالی و موضوعات دیگر جذب وهابیت می شود که اگر همان ها را قطع کنند از وهابیت بریده می شود و صهیونیزم بخواهد پول بیشتری دهد جذب آن ها می شود.

وی عنوان کرد: چنین افرادی نان به نرخ روز می خورند، در رابطه با آقای موسوی این قضایا وجود ندارد چون از او و خانواده اش شناخت کامل داریم، آقای موسوی شبهاتی داشت که نتوانست به آن ها پاسخ دهد و ضعف مبانی اعتقادی او سبب چنین مسأله ای شد، این فرد کسی نیست که برای مال و مقام جذب وهابیت شود.

آیت الله حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: یکی از اهم و اوجب واجبات آشنا شدن طلاب با شبهات و پاسخگویی به آن ها است، این فرد در اثر ضعف معلومات و اطلاعات شیعی دچار این مشکل شد؛ بارها به این فرد گفتیم اگر این فرد برای مناظره آماده باشد حاضریم در کشور ثالثی این برنامه را اجرا کنیم، در عرض 2 ساعت می توانیم تمام شبهات این شخص را پاسخ دهیم، این فرد انسانی سلیم النفس به شمار می رود که فریب خورده است.

مدیر شبکه جهانی ولایت با بیان این که بیش از 10 هزار شبهه از شبهات وهابیت جمع آوری شده است، گفت: پس از جلسات متعدد با بزرگان این تعداد شبهات در 50 شبهه خلاصه شده 25 شبهه اولویت یک و 25 شبهه دیگر اولویت دوم هستند.

وی افزود: اگر کسی این 50 شبهه را خوب بشناسد و پاسخ آنها را بداند می تواند پاسخگوی شبهات دشمنان باشد، شبهات بسیاری از سوی دشمنان مطرح می شود که باید با روش های درست پاسخ داده شود.

آیت الله حسینی قزوینی با بیان این که ولایت امیرمؤمنان در مسیر ولایت پیامبر اسلام است، اظهار داشت: رسول اکرم(ص) با استفاده از عبارت های گوناگون ولایت امیرمؤمنان را به اثبات رسانده اند، گاهی برخی به دنبال این هستند که کمیت را در بحث بیشتر کنند که ما مخالف هستیم، ما در استدلال ها باید بر کیفیت کار کنیم.

وی ادامه داد: امروز وهابیت مطرح می کند که چرا ابلاغ ولایت در مکه نبوده است، این در حالی است که پیامبر وقتی به مکه می رسند تمام مقدمات را فراهم می کنند تا ولایت امیرمؤمنان را اعلام کنند، در مکه افراد متفرق بودند و جمع کردن آن ها کار ساده ای نبود اما در منطقه ای که بیان شده مردم جمع بودند؛ پیامبر تابع وحی بودند و آنچه که وحی شده را انجام دادند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات