۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۲۰۳۶۵
نماينده ولي فقيه در امور حج و زیارت:

وحدت شيعه و سني در ايران مثال زدني است

حجت الاسلام قاضي عسكر با اشاره به وحدت و همبستگي مثال زدنی شيعيان و اهل سنت در ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران منادي و پرچمدار وحدت است.
قاضی عسکر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست زايران كشورمان روز چهارشنبه با حضور در محل اقامت خانواده شهيدان احمدجامي و قديري از شهداي اهل سنت حادثه منا در مكه مكرمه؛ ياد و خاطره اين شهيدان را گرامي داشت و گفت : جايگاه شهداي منا بهشت برين است و ما همچنان داغدار اين عزيزان هستيم.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به افزايش سه برابري زايران اهل سنت در حج تمتع 96 گفت: امسال حدود 15 هزار زاير اهل سنت به حج مشرف شده اند و اين مهم بيانگر توجه جمهوري اسلامي ايران به حقوق اهل سنت است.
وي صميميت زايران كشورمان اعم از شيعه و سني را بسيار مهم و قابل توجه دانست و گفت: در بسياري از هتل ها؛ كاروان هاي شيعيان و اهل تسنن در كنار هم و در فضايي گرم و صميمي حضور دارند و اين محبت و دوستي ها نشاندهنده وحدت و همبستگي شيعه و سني در ايران است.
حجت الاسلام قاضي عسكر با اشاره به تلاش هاي انجام شده براي بازگشايي حج گفت:‌ اين تلاش ها در حالي صورت گرفت كه عده اي آگاهانه و يا ناآگاهانه فضاي مسمومي را عليه حج و حجاج به راه انداختند و اكنون بحمدالله با حضورعزتمندانه حجاج كشورمان در سرزمين وحي ؛ بسياري از فضاسازي ها از بين رفته است.
وي باتاكيد بر لزوم رعايت عزت و حرمت زايران در موسم حج گفت: بحمدالله هم اكنون شمار قابل توجهي از زايران با عزت و احترام به سرزمين وحي سفر كرده اند و ان شاءالله حجاج كشورمان با حجي مقبول به آغوش خانواده هاي خويش بازخواهند گشت.
سرپرست زايران ايراني با تاكيد براين مطلب كه حج يك فريضه مهم اسلام است و تعطيل شدني نيست، گفت: رضايتمندي زايران اولويت اصلي دست اندركاران حج است و لبخند رضايت حجاج بيت الله الحرام موجب خرسندي و خوشحالي دست اندركاران حوزه حج است.
در اين ديدار فرزندان شهيدان محمدابراهيم احمدجامي و گلناز قديري با قدرداني از پيگيري هاي مسولان مربوطه درخصوص شهداي منا از تلاش هاي نماينده ولي فقيه در بازگشايي دوباره حج قدرداني كردند و ياد و خاطره شهداي منا در سال 94 را گرامي داشتند.
فرزندان شهيدان احمدجامي و قديري ؛ برخورد عوامل اجرايي كاروان اهل سنت را بسيار خوب توصيف كرد و گفت: حقيقا اين عزيزان نمونه اخلاق هستند./۱۳۳۰/د
۱۰۳/ی

ارسال نظرات