۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۲۰۲۶۸
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

تبلیغ نوین منافاتی با تبلیغ سنتی ندارد/تبلیغ نوین نیازمند حمایت است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اهمیت پرداختن به تبلیغ نوین از طریق فضای مجازی، گفت: اگر در این عرصه کوتاهی کنیم افرادی کنترل این جریان را به عهده خواهند گرفت که رویکرد دینی و انقلابی ندارند.
حجت الاسلام قطبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، شامگاه امروز در آیین افتتاحیه گروه‌های تبلیغ نوین و خلاق دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به تشکیل این گروه‌ها در اصفهان همزمان با قم، از تشکیل 30 گروه تبلیغ نوین و خلاق در اصفهان خبرداد و گفت: هویت اولیه این گروه‌ها شکل گرفته است و اعتبارنامه‌های آنها در راستای برخورداری از جایگاه حقوقی بهتر نیز صادر شده است.

وی با اشاره به رشد خلاقیت‌ها در عرصه تبلیغ سنتی، تصریح کرد: وجود این خلاقیت‌ها سبب شده است فضای مناسبی برای حضور مؤثر در عرصه تبلیغ ایجاد شود که با استفاده این فضا و از دغدغه‌ها و توانمندی‌های فعالان عرصه فضای مجازی و تبلیغ نوین می‌توان اقدامات اثرگذاری در زمینه تبلیغ انجام داد.

حجت الاسلام قطبی عرصه تبلیغ نوین و حضور مبلغین در فضای مجازی را بسیار گسترده و نیازمند توجه توصیف کرد و افزود: اصفهان در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده است؛ به گونه ای که نخستین مرکز رشد علوم اسلامی با محوریت فرهنگ و هنر در اصفهان کلید خورد و پس از چند سال امروزه چند نمونه از این مرکز در کشور مشغول به فعالیت هستند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، تبلیغ نوین را در امتداد تبلیغ سنتی توصیف کرد و گفت: پرداختن به تلیغ نوین منافاتی با تبلیغ سنتی ندارد و لازم است هر دو مدل تبلیغی وجود داشته باشد، ضمن اینکه ایده‌پردازهای تبلیغ نوین باید مورد حمایت قرار بگیرند تا بتوانیم از نسل نو مبلغین به خوبی استفاده کنیم.

جوانان انقلابی توانایی عهده‌دار شدن عرصه‌های وسیع تبلیغی را دارند

وی با اشاره به استفاده طولانی مدت کاربران شبکه‌های مجازی و اثرپذیری زیاد از این شبکه‌ها اظهار کرد: لازم است با توجه به مدت زمان زیادی که نسل جوان در شبکه‌های مجازی حضور دارند جهت دهی صحیح و هدفمند در زمینه تبلیغ در فضای مجازی صورت بگیرد و معارف دینی به خوبی و با بهترین روش‌ها به آنها از طریق فضای مجازی منتقل شود.

حجت الاسلام قطبی با تأکید بر لزوم استفاده از روش‌های نوین و خلاق در زمینه تبلیغ و استفاده از محصولات رسانه‌های برای تبلیغ و نشر معارف دینی، تصریح کرد: جوانان مؤمن و انقلابی توانمندی عهده‌دار شدن عرصه‌های بزرگ فرهنگی تبلیغی را دارند، در صورتی که در این زمینه غفلت و کوتاهی شکل بگیرد افرادی که پایبند به ارزش‌های دینی و انقلابی نیستند سکان دار این عرصه خواهند شد./1304/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات