۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۲۰۲۶۶
امام جمعه اهل سنت سراوان:

حج بزرگترین اجتماع مسلمانان و تجلی وحدت است

امام جمعه اهل سنت سراوان حج را رکن پنجم اسلام معرفی کرد و‌ گفت: مراسم حج در عین حال بزرگترین اجتماع مسلمانان و تجلی وحدت است.
مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان

مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با اشاره به آیه "وَ للهُ عَلَی الناسِ حَجُ البَیتِ مَنِ استَطَاع إِلَیه سَبِیلا" گفت: حج برای کسانی که استطاعت و توانایی دارند در عمر یک‌بار واجب است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال بعد از بنای خانه کعبه به حضرت ابراهیم(ع) دستور داد "وَ أَذِن فِی الناسِ بِالحَج" برای مردم اعلان کن که به حج بیایند اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع) 5 هزار سال قبل این اعلان را کردند و امروزه کسانی که به حج ‌می‌روند با گفتن "لَبَیْک أَللّهُمَ لَبَیْک" جواب اعلان حضرت ابراهیم را که دستور خداوند بوده است می‌دهند.

امام جمعه اهل سنت سراوان بیان کرد: کسی که به حج برود خداوند گناه ‌و معصیت او را همانند روزی که از مادر متولد شده است پاک‌ می‌کند.

وی حج را رکن پنجم اسلام معرفی کرد و گفت: این عبادت مثل سایر عبادت‌ها فقط برای خداوند متعال بوده و  در عین حال بزرگترین اجتماع مسلمانان و تجلی وحدت است.

مولوی ساداتی در پایان با اشاره به ایام حج به حجاج ایرانی توصیه کرد: کسانی که برای حج به بیت الله مشرف می‌شوند احکام و‌ مناسک حج را فراگیرند؛ از این رو از آنجایی که حج یکی از ارکان اسلام است روش صحیح انجام اعمال نیز واجب است./831/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات