۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۲۰۲۶۱
سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران:

ترویج مادی گرایی و فروپاشی کانون خانواده مهم ترین اهداف تبلیغاتی غرب است

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران گفت: در تصاویری که غربی‌ها از نوع زندگی خود برای مردم جهان ارسال می‌کنند، تنها هدف‌شان ترویج مادی‌گرایی و فروپاشی کانون خانواده است.
حجت الاسلام محمود مولایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود مولایی معاون فرهنگی کمیته امداد استان تهران در مراسم پیوند آسمانی ۵۵ زوج جوان که عصر امروز در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با هماهنگی حوز‌ه ها و ادارات دیگر در شهرها و شهرستان‌ها، برای هر چه پرشورتر برگزار شدن این مراسم یک منطقه را انتخاب کرده و از زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد در مناطق دیگر دعوت به حضور در این مراسم می‌کند.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) با برگزاری هرساله مراسم پیوند آسمانی سعی در ترویج سبک زندگی اسلامی، دینی و ازدواج آسان را دارد تا با تبلیغ فرهنگ دینی و داخلی کشور جوانان را به ازدواج آسان به دور از تجملات ترغیب کند تا برای اقدام و استقبال از این امر مقدس آرامش بیشتری داشته باشند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان تهران در ادامه ابراز داشت: هر اندازه که جوانان ما در اموری مانند ازدواج از الگوهای غلط غربی الگو بگیرند اظطراب بیشتر و آرامش کمتری خواهند داشت؛ زیرا غربی ها سعی در تزریق فرهنگ خود به جامعه ما دارند.

وی افزود: جوانان ما باید به این درک برسند که اگر میلیاردها ریال برای ازدواج خود هزینه کنند ولی اصل مودت و رحمت را در زندگی خود نداشته باشند به هدف ازدواج که آرامش قلب و روح است، دست نخواهند یافت و تنها به دلیل دل‌مشغولی خود با ابعاد مادی، غیر منطقی و دور از ذهن در ازدواج، سبب ناآرامی خود می‌شوند.

حجت الاسلام مولایی اظهار داشت: پایه زندگی اهل بیت بر پایه محبت و آرامش بوده است به همین علت محور و کانون این جشن را ازدواج آسان ۵۵ زوج یعنی ۱۱۰ نفر به نیت امام علی(ع) قرار دادیم و در آن مباحث سخنرانی و شادی و نشاط با موضوعات دینی مطرح می‌شود تا ساعاتی را در کنار هم خوش باشند و بدانند که زندگی خود را همواره باید بر اساس و محوریت دین بچینند.

وی با اشاره به ظاهرسازی و زیبا جلوه دادن غربی‌ها از زندگی‌های خود در رسانه‌ها، گفت: در تصاویری که غربی‌ها از طریق ماهواره برای مردم جهان ارسال می‌کنند تنها هدف آنها ترویج مادی‌گرایی و برهم زدن کانون خانواده است که در نتیجه آن سبب قیاس کردن، اختلاف نظرات و طلاق جوانان می‌شود، واضح است انسان هر اندازه که از پول و مادیات در دسترس داشته باشد اظطراب او برای از دست دادن و نگهداری آن هم بیشتر می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران در ادامه عنوان کرد: البته نه به معنای اینکه هدف ما پول نباشد، هدف ما باید امرار معاش در عین ساده زیستی و بخشش در کنار محبت و آرامش و سلامتی باشد.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان تهران در ادامه گفت: دغدغه ما باید دیانت و خشنودی امام زمان(عج) و حفظ بنیان خانواده باشد تا به آرامش برسیم ولی اگر خود را با وضع زندگی‌هایی که در رسانه‌های غربی می‌بینیم مقایسه کنیم قطعاً دغدغه و اظطراب خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اهل بیت به ما درس کار و تلاش و عزت و آرامش و قناعت می‌دهد، گفت: جوانان باید هوشیار باشند زیرا غربی‌ها سعی در کشیدن آنها به مسیرهای غلط و انحرافی دارند تا از دریچه تهاجم فرهنگی به آنها تسلط پیدا کرده و عقاید آنها را تحت تأثیر قرار دهند./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات