۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۵۲۰۲۵۰
امام جمعه موقت اهواز:

مومن و جوان انقلابی باید در کسب توشه اخروی زمان شناس باشد

امام جمعه موقت اهواز از همه به ویژه مومنان و جوانان انقلابی خواست تا به رسالت خود به درستی عمل کرده و توشه سال را بر مبنای استفاده از ظرفیت های معنوی شایسته، همراه و هماهنگ کنند.
حاجتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام میراحمد رضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که افراد بسیار زیادی در امر توسل به امام رضا(ع) مراتب ترقی را طی کردند آنگونه که قابل وصف نیست، گفت: یکی از فرصت هایی که انسان زائر برای نزدیکی به ائمه معصومین پیدا می کند همین زمان های عبادت است که باید آن را قدر بداند.

وی با بیان این که شب و روز جمعه زمان قدسی است و هر کس در این ایام عمل خیری انجام داده و از اذکار استفاده کند ثواب فوق العاده ای نصیبش می شود، تصریح کرد: هر کس زرنگی را در نظر خود به گونه ای تفسیر می کند همانطور که ائمه اطهار(ع) آن را به معنای مرزعه قرار دادن دنیا در کسب توشه برای آخرت دانسته اند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که برخی زرنگی را به معنای جمع آوری روز افزون مادیات و استفاده بیش از حد از مطامع دنیایی می دانند، خاطر نشان کرد: جوانان باید بدانند که عصای راهنمایی و هدایت را به دست چه کسانی داده و در راه حق و حقیقت از چه گروه و حزبی پیروی می کنند.

حجت الاسلام حاجتی با بیان این که بر اساس بیان ائمه اطهار(ع) لذت از دنیا باید حلال باشد و انسان همواره در اندیشه اعمال و رفتار خطا و در مسیر انحراف نباشد، اظهار کرد: زرنگ آن کسی است که از این دنیا مزرعه ای برای آخرت ساخته و همه تلاش خود را در راه اهل البیت(ع) صرف می کند.

وی با بیان این که بر اساس دین مبین اسلام این جهان محل سنجش و آزمایش های الهی است، ابراز کرد: تلاش کنید از امتحانات الهی سعادتمند بیرون بیایید که یکی از این امتحانات آن است که هیچکس در اثر انفاق فقیر نمی شود و انسان باید با پرداخت وجوهات مال خود را از هر گونه اشکال پاک کند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که زرنگ آن کسی است که بتواند از فرصت ها در راستای خدمت استفاده کند و همه زندگی اش صرف تبعیت از خداوند شود، یادآور شد: باید برای اهل البیت(ع) نوکری کرد و هر قدم در مسیر آنان جز راه خدا و حق و حقیقت نباید صرف شود چراکه قدم در مسیر آنان برکت می گیرد.

حجت الاسلام حاجتی با بیان این که ماه ذی الحجه دارای کلید های سعادتمندی بسیاری است، از همه به ویژه مومنان و جوانان انقلابی خواست تا در این ماه به رسالت خود به درستی عمل کنند، از فرصت های آن غفلت نکرده و توشه سال را بر مبنای استفاده از ظرفیت های معنوی شایسته همراه و هماهنگ کنند.

وی با بیان این که انسان برای بهره گیری از زیارت باید بتواند زمان شناس باشد و در ایام الله از همه فرصت ها در عبادت خداوند متعال بهره ببرد، گفت: دهه اول ذی الحجه بابرکت است و آن را باید مغتنم دانست./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات