۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۵۲۰۲۴۵

علمای لبنان محاکمه آل‎سعود به دلیل جنایت جنگی را خواستار شدند

علمای شیعه و سنی لبنان بر لزوم تحرک وجدان باقیمانده انسانی جهانیان و محاکمه آل سعود به دلیل جنایت جنگی تأکید کردند.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان پس از نشست شورای مرکزی، پیامی صادر کرد و نوشت: پس از ماندگاری قدرت های تکفیر و تروریسم در اردوگاه عین الحلوه و به خطر افتادن جان شهروندان در صیدا باید اقدامی جهت ریشه کن شدن نهایی این پدیده انجام داد. در وهله اول گروه های فلسطینی باید این مهم را انجام دهند و اگر توانایی این کار را ندارند نیروهای امنیتی لبنان موظف به ایستادگی در برابر این گروه ها به شیوه ای مناسب هستند.

این تجمع همچنین از پیشروی ارتش لبنان در نبرد با تروریست های داعش در مرزهای این کشور ابراز خرسندی کرد و حمایت همگانی از ارتش را عامل مهمی در این پیروزی ها خواند.

علمای شیعه و سنی لبنان تصریح کردند: اوضاع در سوریه و عراق به سوی نابودی نهایی داعش در دیرالزور و تعلفر گام برمی دارد و این پیروزی ها سبب شده است تا دولت های حامی این گروه های مسلح به دنبال وحدت برای رسیدن به خواست های خود باشند و در این راستا سقف خواسته خود را بالا برده اند.

آنان ادامه دادند: هر مذاکره و گفت وگو پیش از دستاوردهای میدانی کاملا بی فایده است مگر اینکه این دولت ها ضمانت کنند که به حمایت مستمر از تجاوز تکفیری ها علیه ارتش و شهروندان پایان دهند.

در ادامه این پیام کشتار شهروندان یمنی از سوی آل سعود محکوم شده و آمده است: بمباران محل برگزاری عزاداری در صنعاء پایتخت یمن که ده ها شهید به همراه داشت، یک جنایت جدید از سوی عربستان سعودی به شمار می آید. این فاجعه باید عامل تحرک وجدان انسانی باقیمانده جهانیان و محاکمه آل سعود به دلیل این جنایت های جنگی باشد.

تجمع علمای مسلمان همچنین انفجار انتحاری از سوی طالبان در افغانستان را محکوم کرد و با اشاره به افزایش این جنایت ها، دولت افغانستان را به اجرای اقدامات بازدارنده و جلوگیری از توطئه میان تروریست ها و آمریکا فراخواند./980/ب902/د

ارسال نظرات