۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۵۲۰۲۴۱
مفتی مصر:

روزه عید قربان به اجماع فقها حرام است

مفتی مصر با اشاره به فضیلت دهه اول ذیحجه و روزه در روز عرفه تاکید کرد که روزه گرفتن در عید قربان به اجماع فقها حرام است.
شوقی علام مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر با دعوت از مسلمانان سراسر جهان به بهره‌وری بیشتر از دهه اول ماه ذیحجه تاکید کرد که این ایام از بهترین روزها و شب‌ها در نزد خداست که باید با انجام عبادت به پروردگار نزدیک شد.

علام در سخنانی به مناسبت فرا رسیدن اولین روز دهه ذیحجه گفت: شب‌ و روز دهه ذیحجه بسیار بافضیلت بوده که در ثواب انجام اعمال در این ماه بیشتر است. در این ماه تلاش و کوشش در مسیر عبادت، انجام عمل خیر و نیکی به مردم استحباب دارد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از علما و مفسران بر این مطلب اجماع دارند که مراد خداوند از «لیال عشر» که در سوره مبارکه فجر آمده، دهه اول ذیحجه است به دلیل آنکه خداوند فرمود: « والفجر، وليال عشر»

مفتی مصر اظهار داشت: عمل صالح در دهه ذیحجه با فضیلت‌تر از عمل صالح در سایر ایام سال است. از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که فرمودند: « انجام عمل در هیچ ایامی به اندازه دهه ذیحجه در نزد خداوند با ارزش نیست».

عالم اهل سنت مصر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان آنکه روزه‌داری در روز عرفه از سنت‌های بسیار موکّد اسلام است، افزود: روزه گرفتن در روز عرفه برای غیر حجاج نیز فضیلت داشته و تمام گناهان سال گذشته و سال آینده را از میان می‌برد.

علام تاکید کرد: به اجماع فقها روزه عید قربان حرام است همانگونه که روزه عید فطر و ایام تشریق نیز به اجماع فقها حرام اعلام شده است. در احادیث متعددی از رسول گرامی اسلام نقل شده است که روزه داری در این سه روز حرام است زیرا این ایام برای خوردن و آشامیدن است./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات