۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۵۲۰۲۳۸
فعال سیاسی بحرینی:

آل خلیفه از خروج شیخ علی سلمان از زندان هراس دارد

یکی از فعالان سیاسی بحرین هدف آل خلیفه از اتهام زنی علیه دبیرکل جمعیت الوفاق را جلوگیری از خروج وی از زندان توصیف کرد.
شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، علی الفایز از فعالان سیاسی بحرین در گفت وگو با شبکه ماهواره ای اللؤلؤه این کشور درباره اتهام زنی آل خلیفه به شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق تأکید کرد که نظام بحرین درصدد تدارک مساله جدیدی علیه این روحانی است تا وی از زندان آزاد نشود.

وی با اشاره به اینکه شیخ علی سلمان جایگاه اجتماعی و سیاسی والایی در بحرین و خارج از کشور دارد، خروج وی از زندان را عامل رعب نظام و پادشاه بحرین توصیف کرد.

الفایز هدف از هجمه علیه دبیرکل الوفاق را ضربه زدن به زندانیان سیاسی عنوان کرد و افزود: العرادی که همواره علیه شیخ علی سلمان سخن می گوید، نایب رییس پارلمان فاقد مشروعیت ملی بحرین به شمار می آید و این حق را ندارد که علیه شیخ علی سلمانی سخن گوید که بیش از 64درصد آرا را در انتخابات گذشته پارلمان بدست آورد.

وی درباره مکالمه پخش شده میان شیخ علی سلمان و نخست وزیر سابق قطر از سوی تلویزیون بحرین گفت: شیخ علی سلمان در این مکالمه بر لزوم دوری بحرین از خشونت و اهمیت گفت وگو و همچنین طرح صلح قطر که با آگاهی پادشاه بحرین و دولت آمریکا به عنوان همپیان استراتژیک بحرین صورت گرفت، سخن گفته است.

این فعال سیاسی ادامه داد: آنچه هم اکنون در حال رخ دادن است تلاش برای سوء استفاده از همکاری شیخ علی سلمان محسوب می شود. این روحانی بحرینی یک شخصیت ملی است و کسی نمی تواند چهره او را با چنین اتهاماتی مخدوش کند.

وی با اشاره به محبت و همبستگی ملت بحرین با ملت قطر تأکید کرد که اقدامات آل خلیفه با اراده و ارزش های ملت بحرین مغایرت دارد.

علی الفایز همچنین از رسانه های قطر به دلیل رسوا کردن اقدامات آل خلیفه علیه ملت صلح طلب بحرین تقدیر کرد و اظهار داشت که بحرینی ها تنها در پی حق خود مبنی بر مشارکت سیاسی هستند که با سرکوب و قلع و قمع آل خلیفه مواجه می شوند./980/ب902/د

ارسال نظرات