۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۵۲۰۲۳۲
امام جمعه تبریز:

نرخ سود بالای تسهیلات بانکی مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: تمامی بانک ها و موسسات مالی به عرصه اقتصاد مقاومتی و واگذاری تسهیلات بانکی با کارمزد پایین تر اهتمام ویژه داشته باشند.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار کارکنان بسیج سازندگی سپاه عاشورا، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: بدون نگرش جهادی در این عرصه راه به جایی نخواهیم برد.
وی با بیان این‌که نرخ سود بالا در تسهیلات بانکی مغایر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه نظام بانکی بیشتر نقش بنگاه‌داری دارد تا حمایت از تولیدکننده داخلی، لازم است تمامی بانک ها و موسسات مالی به عرصه اقتصاد مقاومتی و واگذاری تسهیلات بانکی با کارمزد پایین تر اهتمام ویژه داشته باشند.
امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی با شعار و برگزاری همایش‌های بی‌نتیجه محقق نخواهد شد، تصریح کرد: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده و مسیر کاملا روشن است، مسؤولان به جای تکرار منویات رهبری بهتر است در عرصه عمل وارد شوند.
وی توجه به نقش مردم و بخش خصوصی در اقتصاد کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: فرهنگ استفاده از تولید ملی باید میان آحاد جامعه ترویج یابد، البته تولیدکننده داخلی نیز باید به فکر ارتقای کیفی محصول و پایین آوردن قیمت تمام شده تولید باشد تا بتواند رضایت خاطر مصرف کنندگان را جلب کند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که جلوگیری از اسراف و هدررفت هزینه ها در تمامی زمینه ها مورد تأکید مبانی اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: ورود بسیجیان به عرصه های مختلف تولیدی می تواند در روحیه جهادی در عرصه اقتصادی را ارتقاء بخشیده و منجر به مصونیت نظام در مقابله با تحریم های اقتصادی غرب می شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اقدامات ارزشمند و جهادی بسیج سازندگی را مورد تقدیر قرار داد و گفت: تلاش بسیجیان در عمران و آبادانی مناطق محروم چشمگیر است؛ این نیروی مردمی همواره در تنگناهایی که انقلاب اسلامی با آن مواجه بوده، بی‌منت وارد شده و گشایش های عظیمی را داشته است.
همچنین سردار غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در سخنانی با ارایه گزارشی از فعالیت ها بسیج سازندگی استان اظهار داشت: که درجریان زلزله ارسباران یک هزار و 700 خانه و چهار هزار واحد دامی با روحیه جهادی بسیجیان ساخته و تحویل زلزله‌زدگان شد./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات