۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۲۰۲۳۰
معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر بناب:

دوره آموزشی مکالمه عربی در حوزه علمیه بناب برگزار شد

۸۰ نفر از طلاب سطوح مختلف حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در دوره آموزشی مکالمه عربی شرکت کردند.
دوره تربیت مکالمه عربی

حجت الاسلام رسول حسن‌زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری مراسم تجلیل از اساتید، طلاب برگزیده و نمونه دوره مکالمه عربی خبر داد و اظهار داشت: این دوره آموزشی همه ساله با استقبال طلاب بنابی برگزار می شود.
وی با بیان این‌که آموزش مکالمه عربی از تابستان ۱۳۹۱ در حوزه بناب آغاز شده و هشتمین دوره این طرح مرداد ماه جاری در طول یک ماه و بصورت فشرده برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این دوره ۸۰ نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب حضور داشته و در ۴ سطح تکمیلی تمهیدیه، متوسطه، عالیه و تکمیلی عالیه آموزش دیدند.
حجت الاسلام حسن‌زاده با بیان این‌که هفت نفر از اساتید جامعه المصطفی العالمیه و مرکز زبان حوزه های علمیه در دوره آموزشی مکالمه عربی تدریس کردند، گفت: همزمان با این دوره آموزشی، کارگاه های مختلف تحقیق و پژوهش، کتابخوانی، برپایی حلقه های معرفتی و جلسات پرسش و پاسخ بصیرتی در تابستان برگزار شده است.
وی همچنین از برگزاری دوره آموزشی روش تدریس ویژه اساتید و آموزش یاران حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب در اردبیل خبر داد و افزود: در این دوره آموزشی ۵۰ نفر از اساتید و آموزش یاران حوزه بصورت تئوری با روش های تدریس آشنا شده و در کارگاه های آموزشی به صورت عملی آموخته های خود را اجرایی کردند.
معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با بیان این‌که دوره آموزشی روش تدریس با حضور آیت الله عاملی در حوزه علمیه امام صادق (ع) اردبیل همراه بود، گفت: کارگاه دانش افزایی روش تحقیق و پژوهش نیز ویژه اساتید حوزه علمیه بناب با حضور حجت الاسلام و المسلمین زینتی برگزار شده است.
حجت الاسلام حسن‌زاده ارتقای سطح کیفی آموزش در حوزه علمیه بناب را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این مرکز برشمرد و گفت: آموزش دروس حوزوی در بناب، با رویکرد پژوهش‌محور ارایه می شود و طلاب همواره دانسته‌های خود را در قالب تحقیق های دوره‌ای به اساتید ارایه می کنند./935/ت
۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات