۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۵۲۰۲۲۵
استاد حوزه علمیه قم:

ازدواج در جوانی ایمان انسان را بیمه می کند

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بهترین زمان برای ازدواج دوران جوانی است، گفت: یکی از برکات ازدواج در جوانی این است که ایمان انسان را بیمه می کند.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام همتی، استاد حوزه علمیه قم امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) می فرمایند«بیشترین اهل جهنم از بی همسرها هستند»، گفت: براساس این حدیث آنچه که می تواند انسان را از عذاب جهنم نجات داده و ایمانش را حفظ کند ازدواج است.

وی افزود: بهترین مقطع برای ازدواج دوران جوانی است و در احادیث ازدواجی که به برکت آن نیمی از ایمان انسان حفظ می شود ازدواج در دوران جوانی است در حالی  که ازدواج در سنین بالا و با تأخیر تنها یک سوم ایمان انسان را حفظ می کند؛ بنابراین باید مهم ترین شاخصه جامعه اسلامی ازدواج در جوانی باشد و والدین باید بدانند که اگر فرزندان خود را هر چه سریعتر به بلوغ شغلی و عاطفی رسانده و بستر ازدواج آنها را فراهم کنند خواهند توانست ایمان فرزندانشان را حفظ کنند.

کارشناس و مشاور خانواده در ادامه با اشاره به مباحث تربیت فرزند گفت: آنچه از انسان در این دنیا باقی می ماند نسل اوست و اگر این نسل صالح باشد بهترین ثمر را برای انسان به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: بسیاری از مشکلات و بیماری های روانی افراد در دوران بزرگسالی ریشه در اضطراب های دوران کودکی دارد؛ بنابراین اگر والدین اضطراب فرزندان خود را کنترل کنند خواهد توانست در یک بعد از تربیت موفق شده و خواهند توانست فرزندانی با سلامت روان تربیت کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اضطراب دارای انواع مختلفی است، ادامه داد: یک نوع از اضطراب در فرزندان اضطراب بنیادین است که این نوع از اضطراب در اثر رفتارهای نادرست والدین در فرزند ایجاد شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از ریشه های بروز اضطراب بنیادین در فرزندان احساس نا امنی و عدم امنیت است و باید دقت کرد که یکی از مهم ترین دلایل بروز احساس ناامنی درکودکان اختلافات والدین بوده و این اختلاف در بیشتر موارد در کنار اضطراب در فرزندان منشاء بروز ترس می شود.

حجت الاسلام همتی ادامه داد: براین اساس والدین باید مراقب رفتار خود باشند تا فرزندان آنها دچار احساس ناامنی و اظطراب نشوند.

وی با اشاره به اینکه هوش هیجانی یا هوش عاطفی در موفقیت فرزندان نقش بسیار مهمی دارد، گفت: آنچه موجب تقویت هوش عاطفی فرزندان می شود، رابطه عاطفی میان پدر و مادر است و اگر روابط عاطفی در خانه میان زن و شوهر و فرزندان براساس محبت باشد این خانواده خواهد توانست انسان های سالمی را در اجتماع پرورش دهد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات