۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۵۲۰۲۱۰
استاد حوزه علمیه قم:

جاذبه زن ضامن استحکام زندگی مشترک است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردان عاشق زنانی هستند که برایشان جاذبه دارند، گفت: طبق روایات اهل بیت(ع) جاذبه زن برای شوهر ضامن استحکام زندگی مشترک است.
زندگی مشترک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اخوان، استاد حوزه علمیه قم امروز در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بانوانی در زندگی خود موفق هستند که بیشترین جاذبه را برای همسران خود داشته باشند، گفت: خداوند مردها را تنوع طلب آفریده است و این موضوع به این علت است که آمار مرگ میر مردها نسبت به زنان بیشتر بوده به همین دلیل خداوند اجازه ازدواج مجدد را به مرد داده است تا توازن زن و مرد از بین نرود و از سوی دیگر خداوند برای زنانی که تمایل دارند همسرشان تنها متعلق به خودشان باشد می فرماید زندگی خود را محکم نگه داشته و برای همسران خود جاذبه داشته باشید.

وی افزود: براساس این حدیث زن هایی که مهارت های ضعیفی در جذب همسر داشته و نمی توانند نیازهای همسر خود را برآورده کنند دچار مشکل شده و همسرشان از آنها دور می شود.

استاد حوزه علیمه قم با بیان اینکه البته این موضوع به این معنا نیست که مرد می تواند به راحتی ازدواج مجدد داشته باشد، افزود: اگر زنی نتواند نیازهای همسر خود را برآورده کند و به عبارت دیگر زن سودایی باشد و مرد صفرایی؛ از آنجایی که ممکن است مرد در اثر بی توجهی و ناتوانی همسر خود به گناه آلوده شود خداوند در اینجا می فرماید که ازدواج دوم برای مرد واجب است؛ اما امام صادق(ع) مردانی را که بدون داشتن نیاز اقدام به ازدواج مجدد می کردند مورد سرزنش قرار داده و می فرمودند که ازدواج مجدد برای مردانی است که همسر آنها توانایی برآورده کردن نیازهای آنها را نداشته و این ناتوانی زن، مرد را در معرض گناه قرار می دهد.

وی تصریح کرد: بر این اساس مردانی که همسرشان از جاذبه های لازم برخودار بوده و مهارت جذب را دارند براساس روایت امام صادق(ع) نمی توانند اقدام به ازدواج مجدد کنند.

استاد حوزه علیمه قم ادامه داد: زنی که از جاذبه ها و مهارت های همسرداری آگاهی ندارد باید این مهارت را کسب کند و همچنین اگر طبع مزاجی زن و مرد یکسان نیست باید در راستای متعادل سازی طبع و مزاج ها حرکت کنند تا زندگی آنها محکم شود.

حجت الاسلام اخوان ادامه داد: زن باید نیازهای همسر خود را بشناسد و باید در محیط خانه برای همسر خود آراسته بوده و لباس های متنوع بپوشد و البته جاذبه های همسرداری شامل آشپزی، خانه آرایی و مواردی از این قبیل می شود ولی باید دقت کرد که در محیط خانه و در حضور فرزندان، زن و شوهر باید مراعات لازم را داشته باشند.

وی افزود: زن باید موقعیت شناس باشد و زمانی که همسرش با خود خلوت کرده، خلوت او را به هم نریزد زیرا برخلاف زنان، مردان به خلوت برای تفکر نیاز دارند تا بتوانند در این خلوت روحیه خود را ترمیم کنند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر زن برای شوهرش جاذبه داشته باشد همانطور که بیان شد زندگی آنها مستحکم می شود و مرد در زندگی عاشق همسرش خواهد شد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات