۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۲۰۲۰۹
امام جمعه تبریز:

نقش تبلیغی روحانیت در نیروهای مسلح تقویت شود

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: روحانیان فعال در عقیدتی سیاسی های نیروهای مسلح و نمایندگی های ولی فقیه در سپاه و بسیج باید با همگرایی و وحدت نظر در امور فرهنگی و دینی فعالیت داشته باشند.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در هفتمین جشنواره مالک اشتر که در سپاه عاشورا برگزار شد، اظهار داشت: حضور معنوی و تبلیغی روحانیان در نیروهای مسلح همواره منجر به ارتقای سطح عقیدتی و بینش دینی نیروهای فعال بوده است.
وی با تأکید بر این‌که بایستی نقش تبلیغی روحانیت در نیروهای مسلح تقویت شود، افزود: روحانیان فعال در عقیدتی سیاسی های نیروهای مسلح و نمایندگی های ولی فقیه در سپاه و بسیج بایستی با همگرایی و وحدت نظر در امور فرهنگی و دینی فعالیت داشته باشند تا نتیجه حاصل شده منجر به تعالی نیروی انسانی مؤمن، متعهد و متخصص نظام باشد.
امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که در پنج دوره گذشته سازمان عقیدتی سیاسی کل ارتش سه بار مقام اول را در جشنواره مالک اشتر کسب کرده است، گفت: جشنواره مالک اشتر موجب شده تا نیروهای مسلح به حرکت در آمده و به عرصه های فرهنگی، قرآنی و دینی توجه ویژه ای داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که این جشنواره فرصتی برای معرفی و الگوسازی چهره‌‌های فعال و نمونه به دیگر نیروهای مسلح و به کارگیری آنان در سطوح بالا است، تصریح کرد: انتظار داریم افرادی که رتبه‌‌های ممتاز را کسب کرده اند دچار آفت غرور نشده و فعالیت‌‌های موفق خود را متوقف نکنند.
وی با بیان این‌که باید نسبت به اعمال و رفتار خود دقت نظر بیشتری باشیم تا بتوانیم در عرصه های تبلیغ برای اسلام و مکتب تشیع موفق باشیم، گفت: بخل و حسد دو رذیله مهم اخلاقی است که همواره مصامین عالی اسلام بشر را نسبت به آنها مورد مزمت قرار داده است. 
همچنین سردار غلام‌‌عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که سپاه ماموریت‌‌های نظامی، امنیتی و فرهنگی را عهده دار است، اظهار داشت: در عرصه نظامی آماده‌‌ برخورد لحظه‌‌ای با دشمنان هستیم، چنانکه یگان‌‌های تاکتیکی و هجومی و گردان‌‌های مختلف برابر سازمان رزمی مشخص، آماده‌‌ هرگونه برخورد دفاعی با دشمنان هستند.
وی با بیان این‌که سپاه و بسیج در نبرد امنیتی نیز شبکه‌‌ وسیع اطلاعاتی را داراست، گفت: بسیجیان در عرصه مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان اقدامات و برنامه های متعددی را عملیاتی می کنند و اعتقاد داریم با تربیت نیروی انسانی مؤمن و متعهد می توان هرگونه تهدید دشمن را به فرصتی برای تعالی نظام تبدیل کرد./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات