۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۲۰۲۰۸
آیت الله قبلان:

ایران اسلام اصیل محمدی را به نمایش می گذارد

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران، اسلام اصیل محمدی را به نمایش می گذارد.
آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه ایران که به لبنان سفر کرده است، با آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی این کشور در ساختمان این مجلس دیدار و گفت وگو کرد.

محمد فتحعلی سفیر ایران در بیروت، حجج اسلام علی الخطیب نایب رییس و حسن شریفه دبیر و جمعی از اعضای مجلس اعلای اسلامی شیعیان نیز در این دیدار حضور داشتند.

آیت الله قبلان با خوشامدگویی به هیأت ایرانی گفت: این مجلس از سوی امام موسی صدر تأسیس شد. امام موسی صدر از اندیشه و شیوه ای بزرگ برخوردار بود و حلقه وصل انقلاب اسلامی ایران و لبنان به شمار می آمد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمانتی برای مسلمانان جهان است و باید همچنان حلقه وصل میان مسلمانان و عامل وحدت آنان باشد.

این عالم لبنانی تصریح کرد: هم اکنون که توطئه خبیثانه برای شکاف میان امت و مخدوش کردن اسلام واقعی سرنگون شده است، ایران همچنان در میدان حضور دارد و اسلام اصیل محمدی را به صورت کامل به نمایش می گذارد.

آیت الله قبلان اظهار داشت که ما برای احقاق حق ها به ایران چشم دوخته و با این کشور و علما و سیاستمداران آن در مقابله با خطر تکفیری و صهیونیستی همکاری می کنیم.

جابری انصاري نیز با اشاره به نزدیک بودن سالروز ربوده شدن امام موسی صدر گفت: این امام بزرگ از سویی بذر مقاومت را با اندیشه نورانی خود علیه دشمن صهیونیستی و از سوی دیگر بذر وحدت ملی و مشارکت سیاسی و همکاری و توافق میان همه ادیان و مذاهب را کاشت. 

وی تأکید کرد: در برهه کنونی به شدت به استفاده از اندیشه عالی و نورانی امام موسی صدر نیاز داریم و باید این روحیه را در لبنان و سراسر کشورهای عربی و اسلامی گسترش دهیم.

معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه ادامه داد: مجلس اعلای اسلامی شیعیان که از سوی امام موسی صدر بنیانگذاری شد هم اکنون از سوی دست های امن و مبارک و شریف مدیریت می شود و اطمینان داریم که همواره بر راه اسلامی و وحدت آفرین و مقاوم گام برمی دارد./980/ب902/د

ارسال نظرات