۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۲۰۲۰۵
دارالافتای مصر:

ادعای ظلم اسلام به زنان در مساله ارث کاملا بی‌اساس است

دارالافتای مصر با انتقاد از تساوی ارث میان زنان و مردان تاکید کرد که ادعای مظلوم واقع شدن زنان در مساله ارث ادعایی بی اساس است.
دارالافتا مصر دارالإفتا مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، دارالافتای مصر همسو با سایر نهادهای دینی این کشور در واکنش به مساله تساوی ارث میان زن و مرد تاکید کرد که احکام قطعی اسلام مانند ارث اجتهاد ناپذیر نیست زیرا این احکام با نصوص قطعی شرعی و صریح بیان شده است.

دارالافتا افزود: احکام ارث اجتهاد ناپذیر است همانگونه که قابلیت ارائه نظر شخصی در آن وجود ندارد زیرا خداوند تبارک و تعالی مقدار سهم الارث را مقدر کرده و آیات صریح قرآن کریم میزان سهم الارث را مشخص کرده است.

این مرکز دینی با هشدار نسبت به تبلیغاتی که اخیرا از سوی برخی شخصیت‌ها مبنی بر تساوی مرد و زن در ارث مطرح شده است، این تبلیغات را توهمات فاقد وجاهت شرعی و قانونی توصیف کرد.

دارالافتا اظهار داشت: اینکه گفته شود شریعت اسلامی در مساله ارث با جانبداری از مردان به زنان ظلم کرده است، سخنانی تماما باطل است همانگونه که ادعای سهم بردن بیشتر مرد از زن در ارث نیز سخنی ناصحیحی است زیرا در بیش از سی فرض از فروض ارث زنان بیش از مردان و حتی در مواردی تنها زنان ارث می‌برند.

دارالافتای مصر تصریح کرد: شریعت مقدس اسلامی علما را به اجتهاد در مواردی که نصوص قطعی شرعی و یا اجماعی نیست، دعوت کرده و آیات الهی و سخنان نبوی باب اجتهاد را مفتوح گذاشته تا علما پیرامون احکام مستحدثه امت اسلامی به اجتهاد روی آورند.

این مرکز دینی همچنین با تاکید بر ضرورت پرهیز از سیاسی ساختن مسائل و احکام دینی از سیاست‌مداران درخواست کرد که در امور دینی اظهار نظر نکنند همانگونه که علما و شخصیت‌های دینی نیز بایستی از دخالت در امور سیاسی بپرهیزند زیرا اینگونه دخالت‌ها علاوه بر دین به سیاست نیز آسیب می‌رساند.

دارالافتا در پایان خاطر نشان کرد که به عنوان یک موسسه دینی در بیان احکام اسلامی و مبارزه با افکار انحرافی و تصحیح مفاهیم دینی همراه با احترام کامل به آزادی بیان از وظیفه خود تخطّی نخواهد کرد./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات