۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۲۰۲۰۰
مبلغ عرصه بین الملل:

«وزارت خانواده» تشکیل شود/ همه در برابر افراد «دم بخت» مسؤول هستند

حجت‌الاسلام شاهرختی با تأکید بر اینکه ازدواج، فساد را می خشکاند، گفت: جوانی که به ازدواج می اندیشد با انبوهی از موانع رو به رو شده و در نهایت هم نسبت به ازدواج بی رغبت می شود.
ازدواج ازدواج

حجت‌الاسلام ابوالحسن احمدی شاهرختی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آیه شریفه «وخَلَقناکُم أزواجاً» گفت: مراد از این آیه یعنی فردی که ازدواج نکرده نمی تواند فرد کاملی باشد و از جهات مختلفی نقص دارد و تنها وقتی می تواند به زندگی کارآمد دست بیاید که ازدواج موفقی داشته باشد؛ بر این اساس موضوع ازدواج در نگاه آیات و روایات از مسائل پراهمیت و تأثیرگذار در زندگی افراد جامعه است.

ازدواج، مؤثر در عرصه های مادی و معنوی زندگی

مبلغ عرصه بین الملل با بیان اینکه در روایات آمده است که کسی که ازدواج نکرده دینش کامل نیست، اظهار داشت:‌ این مسأله حاکی از اهمیت ازدواج است؛ ازدواج هم در عرصه های معنوی مؤثر است و هم در گشایش های زندگی و پیشرفت و ترقی مادی فرد تأثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: امر مقدس ازدواج بر اساس نص آیات و روایات در زندگی مادی ما بسیار مؤثر است، پس حتماً وظایف سنگینی همه متوجه نهادهای حکومتی در عرصه اقتصادی،‌ اجتماعی،  فرهنگی وغیره می شود؛ دولت و ملت باید تقوا را سرلوحه عمل خود قرار دهند تا برکات خداوند بر جامعه نازل شود.

همه در برابر افراد دم بخت مسؤولند

حجت الاسلام شاهرختی با اشاره به آیه شریفه «وَ أَنْکِحُوا الْأَيامي مِنْکُمْ وَ الصَّالِحينَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ إِنْ يَکُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ» ابراز داشت: باید بدانیم که بر اساس این آیه شریفه هر دختر و پسری که به سن ازدواج برسد همه جامعه اسلامی مکلف هستند تا مشکل او را حل کنند.

ازدواج فساد را می خشکاند

مبلغ عرصه بین الملل با تأکید بر اینکه ازدواج فساد را می خشکاند، عنوان کرد: امروزه با موانع بی شماری که بر سر راه ازدواج جوانان قرار گرفته است، جوانی که به ازدواج می اندیشد با انبوهی از موانع رو به رو شده و در نهایت هم نسبت به ازدواج بی رغبت می شود.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی «وزارت خانواده» ابراز داشت: مسؤولان بدانند که برخی مشکلات فرهنگی که هزینه های بسیاری برای آنها صرف می شود با آسان سازی ازدواج حل خواهد شد؛ به بیان دیگر تنها راه سیراب کردن انسان تشنه، تأمین آب است، بنابراین دولت نباید انتظار داشته باشد اشخاصی که نیاز به ازواج دارند به وسیله کار دیگری غیر از ازدواج نیازشان برآورده شود.

جامعه سالم در گرو ازدواج سالم

حجت‌الاسلام شاهرختی با بیان اینکه اگر ازدواج ها ساماندهی شوند، جامعه به سوی سلامت مادی و معنوی رهسپار می شود، گفت: جامعه سالم مرهون ازدواج سالم است، چون با ازدواج سالم، بچه های سالم به دنیا آمده و جامعه را سالم مدیریت خواهند کرد؛ بنابراین هرآنچه در زمینه ازدواج اعم از مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره که لازم است از سوی دولت فراهم شود باید همه و همه گردآوری شده و در یک مسیر قرار گیرد تا ازدواج آسان محقق شود.

مبلغ عرصه بین الملل  در پایان خطاب به مردم توصیه کرد: میان هر فامیل باید شبکه های تسهیل ازدواج صورت بگیرد، یعنی هر فامیل صندوقی ایجاد کنند تا خانواده ها بتوانند به هنگام نیاز از آن صندوق وجوهات برداشت کرده و هیچ گونه نگرانی در زمینه تهیه جهیزیه و سایر امکانات لازم در عرصه ازدواج نداشته باشند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات