۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۲۰۱۷۵
مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی از بیستم شهریور

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان از بیستم شهریورماه، گفت: در سال تحصیلی جدید حدود دو هزار نفر در ۱۶ مدرسه علمیه خراسان شمالی تحصیل خواهند کرد.
حوزه علمیه حجت الاسلام حسین زاده - مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار داشت: سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان از بیستم شهریورماه آغاز می‌شود و داوطلبانی که دوره تثبیتی را گذرانده‌اند می‌توانند در کلاس‌ها حضور یابند.

وی با اشاره به ضرورت گذراندن دوره تثبیتی برای علاقه‌مندان به تحصیلات حوزوی، افزود: داوطلبان و علاقه‌مندان ورود به حوزه‌های علمیه باید قبل از آغاز سال تحصیلی یک دوره تثبیتی 40 روزه را بگذرانند تا با آگاهی و بصیرت کامل نسبت به محیط حوزه و دروس حوزوی وارد حوزه علمیه شوند.

حجت‌الاسلام حسین زاده اضافه کرد: در این راستا در حال حاضر حدود 900 نفر در دوره تثبیتی مدارس علمیه خراسان شمالی حضور دارند که رقم قابل‌توجهی نسبت به سال‌های گذشته است و بعد از پایان دوره تثبیتی از بیستم شهریورماه در کلاس‌های حوزوی حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال در سال‌های گذشته تعداد طلاب دوره تثبیتی در استان حدود 300 نفر بود؛ اما امسال این تعداد با افزایش قابل توجه به حدود 900 نفر رسیده است که چنین تعدادی از داوطلبان در دوره تثبیتی تاکنون بی‌سابقه بود.

 به گفته این مسؤول در آزمون کتبی ورودی به مدارس علمیه خراسان شمالی که در پانزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد درمجموع حدود دو هزار و 350 متقاضی حضور داشتند که از این تعداد هزار و 300 نفر موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی شدند.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به ثبت‌نام خواهران از مقطع سیکل، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش تعداد داوطلبان حوزوی در دوره تثبیتی ثبت‌نام خواهران از مقطع سیکل است که در بالا رفتن آمار نقش بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد متقاضیان به تحصیل در حوزه‌های علمیه مایه مباهات است و نشان می‌دهد که جامعه با میل و رغبت خود در پی تحصیل علوم دینی و حوزوی است و امیدواریم شمار طلاب استان در سال 96 به مرز دو هزار نفر برسد.

حجت‌الاسلام حسین زاده اظهار داشت: جذب نخبگان علمی و اخلاقی یکی از رویکردهای اصلی حوزه علمیه خراسان شمالی است و این حوزه در جذب و پذیرش افراد نخبه و مستعد از نظر علمی، اخلاقی و معنوی از تمام توان و امکانات خود بهره می‌برد.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی گذشته درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی بودند./9314/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات