۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۲۰۱۱۳

نگاهی به شخصیت ابن سینا + دانلود مقاله

پرداختن به یک بعد از شخصیت علمی حکیم بوعلی سینا نبایستی ما را از پرداختن به سایر ابعاد علمی و اندیشه ای ایشان غافل کند.
شیخ الرئیس ابوعلی سینا دانلود فایل شیخ الرئیس ابوعلی سینا

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، محمدباقر خراسانی، پژوهشگر حوزه علمیه قم با ارسال مقاله ای به خبرگزاری رسا، اول شهریور روز بزرگداشت فیلسوف و دانشمند بزرگ اسلامی و گسترش دهنده مکتب فلسفی مشاء، حکیم ابوعلی سینا را گرامی داشته است.

متن زیر مقدمه این نویسنده درباره این روز بزرگ است که در ادامه اصل مقاله را می توانید دریافت کنید.

این روز به نام روز پزشک در جمهوری اسلامی نامگذاری شده که بر پزشکان عزیز و خدوم تبریک عرض می‌کنم و بهترین‌ها را برای شان آرزومندم.

در خصوص علت نامگذاری بزرگداشت این فیلسوف شهیر ایرانی اسلامی به روز پزشک، می توان گفت که از شاخصه های یک حکیم تبحر در علوم مختلف بوده است که از جمله می بایست در طبیعیات و پزشکی نیز دارای تخصص و نظر باشند. بی شک شخصیت علمی این دانشمند بزرگ ایرانی اسلامی که به تعبیر استاد معظم حضرت آیت الله جوادی آملی استادی که استاد ندید و استاد نداشت، می تواند الگوی مناسبی برای جامعه علمی و نخبگان و دانش پژوهان باشد.

پرداختن به یک بعد از شخصیت علمی حکیم بوعلی سینا نبایستی ما را از پرداختن به سایر ابعاد علمی و اندیشه ای ایشان غافل کند. همگان می دانیم که رونق دهنده مکتب فلسفی مشاء ابن سیناست از این رو شایسته است در روزی که به نام ایشان در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده ، به جنبه های مختلفی از شخصیت علمی و اندیشه ای این اندیشمند بزرگ ایرانی اسلامی پرداخته شود.

چندی پیش پژوهشی در خصوص شخصیت علمی و بویژه اندیشه سیاسی ابن سینا داشتم که بخشی از آن را به مناسبت این روز و در اجلال از این شخصیت عظیم علمی کشورمان به علاقه مندان شخصیت بی بدیل حکیم ابن سینا و حکمت پژوهان عزیز تقدیم می کنم.

جهت دانلود فایل کلیک کنید./۹۰۱/ی۷۰۱/س

ارسال نظرات