۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۲۰۰۳۷
وزیر کشور در پیامی به پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا؛

پاسخگويي به مطالبات مردم،‌ آينده پژوهي وآينده نگري براي جلوگيري از مشكلات

بایستی تأکید کنم که شوراي منتخب، شوراي همه مردم يك شهر يا روستاست و همه اعضای شورا بايد تلاش كنند بر اساس تعهد و مسؤوليتي كه پذیرفته اند، در جهت تحقق اهداف قانونی شورا گام بردارند.
رحمانی فضلی وزیر کشور

به گزارش خبرگزاری رسا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دكتر رحمانی فضلی وزير كشور  به مناسبت یکم شهریورماه ۱۳۹۶؛ زمان شروع به كار دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا، پیام مهمی صادر کردند.
بنا بر این گزارش متن کامل پیام بدین شرح است:

باسمه تعالي
اكنون كه پنجمین دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا، فعالیت خود را رسماً، آغاز می کند و اعضای شوراها، مسؤولیت های قانونی خود را برای پیشبرد سریع برنامه هاي اجتماعی، اقتصادي، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی شهرها و روستاهای کشور عهده دار می شوند، خدای متعال را به نعمت بزرگ مردمسالاری دینی که شوراهای اسلامی یکی از جلوه های آن است شکر میگذارم و از تلاش ها و مجاهدت اعضاي دوره قبلي شوراها و مجموعه شهرداران و دهياران و همکارانشان در سراسر كشور قدرداني مي كنم.

مشاركت گسترده و حداكثري مردم در صحنه حماسي انتخابات پنجمین دوره شوراها‌‌، علاوه بر آنکه نشانه ای از رشد فزاينده سياسي و تعميق مردم سالاري مطابق الگوی جمهوری اسلامی است، مبين عملكرد مثبت و اثرگذار چهار دوره فعاليت شوراها در اجرای وظایف قانونی؛ علیرغم همه محدودیت ها و موانع ساختاری و فرهنگی و اجتماعی موجود است.

این واقعیتی غیر قابل انکار است که شوراهای اسلامی شهر و روستا در طول قریب به 2 دهه حضور و فعالیت خود، توانستند با وجود مشكلات و فراز و نشيب هاي توان سوز، با اتکاء به ظرفیت ها و شناخت كافي از مقتضيات محلي و جلب همکاری مردم، بستر و زمينه را براي مشاركت عمومی هرچه بيشتر در رشد و توسعه كشور فراهم سازند.

امروز منتخبين مردم به عنوان اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا فرصت ارزشمندي يافته اند تا با تلاش برای تأمین اهداف محلي و منطقه اي، در روند تحقق آرمان هاي ملي نقش آفرینی کنند؛ که البته اغتنام این فرصت مستلزم برنامه ريزي همه جانبه نگر مبتني بر استفاده حداكثري از ظرفيت ها و  توانمندی هاي شورايي خواهد بود.

شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم همچنین می توانند با فرصت شناسی و استفاده از رویکرد دولت دوازدهم در توسعه متوازن مناطق مختلف کشور و حمايت مستمر دولت از شوراها و استمرار روند ارتقاء و توانمند سازی مدیریت شهری و روستائی در این دولت، شرایط هموار تری را برای مردم شهرها و روستاهای خود فراهم آورند و از مسير تعامل قانونمند با بخشهاي مختلف اجرائي به روند خدمت سرعت بخشند.

بایستی تأکید کنم که شوراي منتخب، شوراي همه مردم يك شهر يا روستاست و همه اعضای شورا  بايد تلاش كنند بر اساس تعهد و مسؤوليتي كه پذیرفته اند، در جهت تحقق اهداف قانونی شورا گام بردارند. اعضای شورا بايد قدردان حقیقی مشاركت مردم باشند و خود را وقف خدمتي نمايند كه بر زندگي روزمره اهالي شهر و روستا مؤثر است.

انتخاب شهرداران و دهياران شايسته، متعهد و كارآمد، پاسخگويي به مطالبات مردم،‌ آينده پژوهي وآينده نگري براي جلوگيري از مشكلات، مقابله با آلودگي هاي زيست محيطي، تلاش در جهت تاب آوري شهرها در مقابل خطرات و بحران ها، اصلاح رويه هاي اداري و مقابله جدی با زمينه هاي شكل گيري فساد، توجه به مسائل اجتماعي به ويژه حاشيه نشيني و تقويت بافت هاي ناكارآمد، برنامه ریزی برای ايجاد درآمدهاي پايدار‌ و جلوگيري از گسترش بي رويه ساختارسازماني و افزايش نيروي انساني در شهرداري ها از اهم توقعات و انتظارات مردم از شوراهاست.

بی شک، توفيق شوراها در برآورده نمودن و تحقق اين انتظارات، سرمايه ارزشمند "اعتماد عمومي"‌ را افزايش مي بخشد و زمينه ساز ارتقاء حضور مردم در همه  عرصه هاي پيشرفت و توسعه كشور خواهد بود.

در پايان ضمن تبريك به اعضای جدید شوراها و تشكر و قدرداني مجدد از اعضای شوراهای دوره قبل و شهرداران و دهياران و همكاران اين مجموعه ها، توفيق روز افزون جملگی برادران و خواهران عضو  شوراهاي اسلامي شهر و روستا را كه برای ارتقاء كمي وكيفي سطح زندگی در  شهرها و روستاها و ايجاد آسايش و رفاه عمومي خالصانه تلاش مي کنند، از خداوند قادر متعال خواستارم./
۸۰۷/ ۱۰۳/ص
 

ارسال نظرات