۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۱۹۸۴۷

ماهنامه سنجاقک در گام صد و چهل و نهم

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صد و چهل و نهمین شماره ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران «سنجاقک» را راهی بازار نشر کرد.
ماهنامه سنجاقک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صد و چهل و نهمین شماره ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران «سنجاقک» را به سردبیری محمد حسنی راهی بازار نشر کرد.

در این شماره از ماهنامه شنجاقک این مطالب را مطالعه می‌کنیم: خواهر و برادری، مهربان‌تر از همه، خندوانه گردانی، کیک تولد، فسقلی و کیک گنده، دانه، این کور، راه راه نیست! صبحانه کلاغی، خبرچین، پشمی، شب تاب، جیرجیرک خوبالو، مترسک، سرگرمی، تو هم می‌توانی.

فاطمه محمد صالحی، زیر عنوان « خواهر و برادری» درباره ارتباط خواهر برادرها در خانواده چنین نگاشته است:

 بعضی خانواده‌ها با داشتن فرزند، محیط جذابی برای فرزندانشان فراهم می‌کنند. اما همیشه یک دغدغه وجود دارد: اینکه چگونه می‌توان راهی برای ارتباط خواهر و برادرها ایجاد کرد؟ مثل رابطه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س).

پس برای صمیمی شدن خواهر و برادرهای کوچک خیلی وقت بگذارید و در آینده مردهایی که خواهر داشته‌اند، بیشتر با ظرافت‌های روحی همسرشان آشنا هستند و دخترانی که برادر داشته‌اند، بهتر می‌توانند همسرداری کنند.

 مقایسه کردن، طرف‌داری یک جانبه، مقصر کردن همیشگی بزرگ‌ترها یا کوچک‌ترها، منع بازی و تجربه کردن؛ سم رابطه آنهاست؛ پس این عادت‌ها را کنار بگذارید.

اجازه بدهید از هم حمایت کنند؛ مسؤول یاد دادن مفهومی به هم شوند؛ فعالیت‌های مشترک برایشان تعریف کنید؛ بگذارید برای کارها خوب باهم نقشه بکشند؛ و...

هرچه بیشتر با هم بازی کنند و سابقه روزهای خوش‌تری باهم داشته باشند، شانس صممیت بیشتری هم خواهند داشت.

یک فرزند را برای راحتی خودتان، دائم به دیگری نسپارید تا بچه‌ها کمتر دردسر درست کنند.

«خبرچین» عنوان داستان علی باباجانی درباه سیره برخورد امام صادق(ع) با خبرچین است، متن این داستان بدین شرح است:

 روزی مردی به خانه امام صادق(ع) رفت. او می‌خواست خبری به امام بدهد که تا حالا نشنیده بود. با خودش گفت:‌ با این خبر حتما امام به من جایزه می‌دهد!

 وقتی پیش امام صادق(ع) آمد، گفت: ای پسر رسول خدا من پیش پسر عمویتان بودم. او حرف‌ها بدی درباره شما زده.

وقتی حرف مرد خبرچین تمام شد. امام صادق(ع) ناراحت شد. اخم کرد. از جا بلند شد، وضو گرفت و به اتاق رفت. بعد شروع کرد به خواندن نماز.

 مرد نشست و منتظر بود که امام به خاطر این کشف به او جایزه بدهد.

 امام صادق(ع) دو ررکعت نماز خواند. مرد باز منتظر شد که امام بعد از نماز، پسرعمویش را نفرین کند.

 وقتی نماز امام تمام شد، دست‌هایشان را بالا برد و گفت: ای پروردگار من!‌ من او را بخشیدم. تو هم او را ببخش و به خاطر این کارش مجازاتش نکن!»

 امام صادق(ع) با این کارش به آن مرد فهماند که نباید خبرچینی کند.

مرد خبرچین دیگر چیزی نداشت که به امام بگوید. از کار خودش خجالت کشید و با شرمندگی آز انجا رفت.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صد و چهل و نهمین شماره مانامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران سنجاقک رویژه مرداد 96 را در 32 صفحه به قمیت 3500 تومان منتشر کرده است./998/ن ۶۰۳/ش

 

ارسال نظرات