۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۱۹۷۸۳
به همت مؤسسه حکمت و فلسفه ایران؛

همایش فلسفی روز ابن سینا برگزار می شود

همایش فلسفی روز ابن سینا با عنوان ابن سینا در متن و آثارش از سوی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به مناسبت روز بزرگداشت حکیم شیخ الرئیس بوعلی سینا برگزار می شود.
مؤسسه حکمت و فلسفه ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش فلسفی روز ابن سینا با عنوان ابن سینا در متن و آثارش به منظور توجه به متون فیلسوفان بزرگ و پاس‌داری از آثار آنها از سوی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به مناسبت روز بزرگداشت حکیم  شیخ الرئیس بوعلی سینا برگزار می شود.

این همایش چهارشنبه یکم شهریور ماه ساعت 13:30 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران آغاز می ‌شود و پس از افتتاحیه، اساتید فلسفه در دو بخش احیاء آثار و اندیشه در آثار‌ با دو رویکرد متفاوت به بررسی آثار ابن سینا خواهند پرداخت.

نجفقلی حبیبی با موضوع تصحیح کتاب قانون ابن‌ سینا، سید محمود یوسف ثانی با موضوع نگاهی به تصحیح کتاب تازه المباحثات بیدار فر، سید حسین موسویان با موضوع تصحیح دو رساله الاخلاق و البرّ همچنین الإثم ابن ‌سینا، اسداللّه فلّاحی با موضوع تصحیح مدخل منطق الشفاء و محمّد جواد اسماعیلی با موضوع تصحیح کتاب بیان الحقّ بضمان الصدق و خوانش لوکری از طبیعیات کتاب الشفاء سخنرانی خواهند کرد.

همچنین سید مصطفی محقّق داماد در زمینه ابن ‌سینا و رسائل قرآنی، غلامرضا اعوانی در زمینه مراتب عقل و تطبیق آن بر آیه نور در اشارات و تنبیهات، شهرام پازوکی در زمینه وجود شناسی ابن ‌سینا در قرون وسطی و تأثیر آن بر فلسفه مدرن و غلامحسین ابراهیمی دینانی نیز در زمینه رؤیا و وحی در تعلیقات ابن ‌سینا نظرات خود را ارائه خواهند کرد.

 گفتنی است، دبیری این همایش برعهده فاطمه شهیدی عضو هیئت علمی گروه فلسفه اسلامی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران است و شرکت در این همایش برای عموم علاقه مندان به فلسفه به ویژه فلسفه سینوی با ارائه کارت شناسایی معتبر آزاد است.

لازم به ذکر است، همایش فلسفی روز ابن سینا در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران واقع در تهران، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه شهید آراکلیان، شماره 4 برگزار می شود./1324/ت۳۰۳/ی

ارسال نظرات