۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۱۹۷۷۸
معاون فرهنگی قوه قضائیه:

سبک و روش زندگی کنونی شایسته جامعه اسلامی نیست

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دنیا نباید مقصد و هدف زندگی انسان باشد، سبک و روش زندگی کنونی را شایسته جامعه اسلامی ندانست.
صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی صادقی معاون فرهگی قوه قضائیه دوشنبه شب در برنامه آستان خورشید که به صورت مستقیم از کاظمین و شبکه سوم سیما پخش شد، با اشاره به شخصیت نورانی امام جواد(ع) گفت:  باید با سبک زندگی اهل بیت(ع) آشنا شد و از آن تبعیت کرد.

وی افزود: امام رضا(ع) فرمودند هیچ مولودی با برکت از تر از فرزندشان نبوده است چون با این ولادت خط امامت استمرار پیدا کرده است، آن زمان شبهاتی بسیاری مطرح می کردند و با آمدن امام جواد(ع) شبهه امام نبودن امام هشتم از بین رفت.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امام جواد(ع) در سن پایین به تمام شبهات پاسخ دادند و سبب تعجب همه شدند، اظهار داشت: از همان کودکی حضرت علم بی کران خود را نشان دادند، شیعیان باید علم خود را از این خاندان دریافت کنند.

وی ادامه داد: علم صحیح تنها نزد اهل بیت(ع) است و انسان ها باید به آن ها مراجعه کنند، امام جواد(ع) درباره ملاک دین و نجات می فرمایند کسی حقیقت ایمان را درک نمی کند مگر این که دین را بر خواسته های خود ترجیح دهد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان این که دینداری به کثرت نماز، سجده، روزه و امثال آن نیست، ابراز داشت: هر جا که انسان دستور الهی و دین را بر خواسته های خود مقدم کرد به حقیقت ایمان رسیده است، همچنین نابودی انسان ها در این است که خواسته را مقدم بر دین کند.

وی عنوان کرد: انسان باید به خداوند اعتماد کند که این مسأله بهای امور است، امام نهم می فرماید اعتماد به خداوند قیمت هرچیز گرانبهایی است یعنی انسان گرانبهاترین چیزها را می تواند با اعتماد و توکل به خداوند کسب کند.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: از دیگر توصیه های اهل بیت(ع) این است که انسان چشم طمع به مال دیگران نداشته باشد چون سبب هلاکت او می شود، کسی که به غیر از خدا توکل کند خدا او را به خودش واگذار می کند؛ کسی که خود را به خدا بسپارد ضایع و تباه نمی شود اما اگر کسی به خدا پشت کند اهل نجات نخواهد شد.

وی اضافه کرد: انسان می تواند زندگی را آسان تر از آنچه که امروز وجود دارد بگیرد، روزی انسان ها مقدر است و البته باید کار و تلاش کرد اما دست و پا زدن برای رسیدن به هر چیزی نیاز نیست؛ شیعیان باید زندگی خود را شبیه اهل بیت(ع) کنند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: انسانی باید به آنچه که دارد قناعت کند و در این صورت مالش تمام نمی شود اما وقتی حرص وجود داشته باشد انسان هرچه داشته باشد اما گویی که اصلا چیزی ندارد، سبک و روش زندگی کنونی شایسته جامعه اسلامی نیست و باید سبک زندگی الهی را جاری کنیم، دنیا نباید مقصد و هدف زندگی انسان باشد؛ اهل بیت(ع) چراغ راه هستند و باید زندگی خود را شبیه آن ها کنیم./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات