۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۱۹۷۷۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

پیشرفت بشر در گرو پیمودن راه الهی است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: غرب و دانشمندان غربی فکر می کنند که انسان قادر است بشر را با عقل خود به کمال برساند به همین علت همیشه می بینیم که غرب در اشتباه خود به عقب حرکت می کند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد و واعظ برجسته حوزه علمیه شب گذشته در مسجد جواد الائمه(ع) همدان با اشاره به اهمیت توجه به منابع فیض الهی بیان داشت: انسان با عقل خود نمی تواند به زشتی و زیبایی اعمال پی ببرد و برای این مساله انسان نیاز به منبع الهی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از علوم مهمی که انسان موظب به یادگیری آن است و خداوند متعال در آیات متعدد قرآن کریم به انسان ها سفارش می کند علم جهان شناسی و شناخت هدف خلقت است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ضرورت مساله خدا شناسی و معنای درست این علم اظهار داشت: منظور از شناخت جهان این نیست که انسان کل موجودات جهان هستی را به خوبی بشناسد بلکه انسان عاقل باید از هدف اصلی خلقت آگاه شود.

وی در ادامه با اشاره به هدف خلقت جهان هستی خاطرنشان کرد: با دلایل علمی، فقهی، عرفانی و منطقی به این نتیجه می رسیم که خداوند متعال دنیا و جهان هستی را با نظمی بی نظیر با هدفی والا خلق کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: انسان بعد از شناخت خداوند متعال باید به دنبال شناخت خود برود و به هدف خلقت خود که خداوند متعال برای چه انسان را خلق کرده است برسد.

این واعظ برجسته ابراز داشت: یکی دیگر از وظایف انسان عاقل شناخت خطرها و منفعت های الهی است، زمانی که انسان جهان هستی و هدف خلقت را به خوبی درک کرد به دنبال راه سعادت می رود.

وی در ادامه افزود: با تفکر به این نتیجه می رسیم که انسان با عقل خود نمی تواند به خوب و بد جهان آگاه شود و عقل آدمی فقط می تواند مسایل جزیی و اولیه را درک کند و برای رسیدن به نتایج بزرگی همچون رستگاری نیاز به برنامه ای الهی دارد.

وی در پایان با اشاره به تفکرا غلط غرب خاطرنشان کرد: غرب و دانشمندان غربی فکر می کنند که انسان قادر است بشر را با عقل خود به کمال برساند به همین علت همیشه می بینیم که غرب در اشتباه خود به عقب حرکت می کند./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات