۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۱۹۶۶۵

روایت‌های دیگر از مدافعان حرم چاپ شد

انتشارات «تقدیر» دو مجلد از مجموعه «یک بغل گل سرخ» شامل زندگی‌نامه شهیدان مدافع حرم را منتشر کرد.
دو کتاب درباره مدافعان حرم

به گزارش خبرگزاری رسا، انتشارات «تقدیر» دو مجلد از مجموعه «یک بغل گل سرخ» شامل زندگی‌نامه شهیدان مدافع حرم، شهید حجت اصغری و شهید مهدی ثامنی راد را منتشر کرد.

مجموعه‌ی «یک بغل گل سرخ» که سرگذشت و زندگی شهدا را توصیف می‌کند، تلاشی است برای به تصویر کشیدن نقش مادران و همسران شهدای دفاع از حریم آل‌الله علیهم السلام و جهان اسلام و نگاه تربیتی و اخلاقی به زندگی شخصی و اجتماعی شهدا از پنجره خانواده است و کوششی برای شناخت سبک زندگی متعالی در عصر حاضر.

 این مجموعه با سه هدف به رشته تحریر درآمده است. نخست، معرفی شهدای مدافع حرم که مظلوم واقع شده‌اند و جهان اسلام و به تصویر کشیدن نقش‌آفرینی مادران و همسران این شهیدان بزرگوار که پرورش یافته‌ی مکتب علوی و زهرایی هستند.

دوم، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و متعالی شهدای گرانقدر و ارائه‌ی الگویی کاربردی برای مقابله با سبک زندگی از هم گسیخته‌ی غربی و سوم، آموزش سربازی اسلام به مخاطبان و بیان علل اعزام مستشاران نظامی به سایر ممالک اسلامی و پاسخگوییی به شبهات، پیرامون شهدای مظلوم و از جان گذشته‌ی مدافع حرم.

«آخرین زیارت» عنوان کتابی است که در چهارده بخش کوتاه، شهید حجت اصغری را از کودکی تا شهادت، از زبان مادرش روایت می‌کند. شهید اصغری در آبان ماه سال 1394 در بیست و هفت الگی و در حالی که مادرش آرزوی دامادی‌اش را داشت، در منطقه ضابطیه از توابع حلب سوریه به شهادت رسید.

 در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: « خبر شهادتش در محل پیچیده بود، ولی ما بی‌خبر بودیم. روز بعد از عاشورا در حالی که دلشوره امانم را بریده بود، برادرانم به خانه‌ام آمدند. حضورشان در آن روز برایم عجیب بود. برادر بزرگترم به همسرم گفت: «حاجی شنیده‌ام که حجت زخمی شده است؟» ناگهان دلم ریخت و یک لحظه یقین کردم که حجت شهید شده است، اما پدرش که نمی‌خواست قبول کند گفت: « اشتباه شنیده‌ای، حجت حالش خوب است.» ناگهان بغض دامادم ترکید، شروع به گریه کرد؛ من که نفسم به شماره افتاده بود، پرسیدم: «حجت شهید شده؟» و تازه فهمیدم که نه تنها اهل محل بلکه همه بچه‌هایم می‌دانستند و چون خبری از پیکر حجت نیست، قرار گذاشته‌اند که به ما نگویند. اما از ترس اینکه از اهالی محل متوجه شویم، برادرانم را آورده‌اند تا خبر را به ما بدهند.»

«آخرین زیارت» به قلم مهدی گودرزی و به سفارش مکتب فرهنگی علقمه، با شمارگان یک‌هزار نسخه در 48 صفحه، به بهای چهارهزار و 500 تومان از سوی انتشارات تقدیر به بازار عرضه شده است.

«عطر شهادت» از دیگر مجلدهای مجموعه «یک بغل گل سرخ» شهید مهدی ثامنی راد را در 18 فصل کوتاه و خواندنی از زبان همسرش روایت می‌کند. شهید ثامنی راد از شهدای بی مزار مدافع حرم است که پیکر او به وطن بازنگشته است و از او یک فرزند یک و نیم ساله به نام فاطمه سلما به یادگار مانده که در زمان شهادت پدرش فقط 8 ماه داشته است.

در بخش پایانی این کتاب این کتاب می‌خوانیم: «مهدی مخلصانه و بی‌ریا به همه خدمت می‌کرد. در این هشت سال که با مهدی زندگی کردم، خیلی چیزها یاد گرفتم، مهدی استاد دانشگاه زندگیم بود. اگر می‌دانستم که قرار است زندگی مشترک ما هشت سال طول بکشد، سعی می‌کردم عاشقانه‌تر زندگی کنم و زودتر صاحب اولاد می‌شدم تا فاطمه سلما سال‌های بیشتری در کنار پدرش زندگی می‌کرد. سعی می‌کردم اوقات بیشتری را با هم بودیم و حداقل یک ماشین می‌خریدیم و با هم مسافرت بیشتری می‌رفتیم.»

«عطر شهادت» به قلم مهدی گودرزی با شمارگان یک‌هزار نسخه در 56 صفحه، به بهای 7000 تومان از سوی انتشارات تقدیر منتشر شده است.

از مجموعه‌ «یک بغل گل سرخ» چهار مجلد دیگر با نام‌های «مسافر غربت»، «بابای آسمانی»، «سیدابراهیم» و «سردار مهربانی‌ها» نیز منتشر شده است./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

 

 

ارسال نظرات