۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۱۹۶۵۷

دو جلد جدید از مجموعه آثار قرآنی «سرمه سعادت» به بازار نشر رسید

مرکز نشر هاجر، جلدهای ۶۰ و ۶۱ از مجموعه آثار قرآنی «سرمه سعادت» با عنوان‌های «شاخصه‌های نفاق از منظر قرآن کریم» و «معیارهای روابط اجتماعی موفق از منظر قرآن کریم» را منتشر کرد.
کتاب سرمه سعادت

به گزارش خبرگزاری رسا، شصتمین جلد از مجموعه آثار قرآنی «سرمه سعادت» با عنوان‌ «شاخصه‌های نفاق از منظر قرآن کریم» در هشت فصل به قلم صفیه مصدق، از سوی مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، به چاپ رسیده است.

 «مفهوم‌شناسی»، «تاریخچه پیدایش نفاق»، «مراتب و اقسام نفاق»، «شاخصه‌های فردی منافقان»، «شاخصه‌های اجتماعی منافقان»، «شاخصه‌های سیاسی منافقان»، «پیامدهای دنیوی نفاق» و «پیامدهای اخروی نفاق» فصل‌های هشت‌گانه کتاب حاضر هستند.

 در بخشی از متن کتاب آمده است: «پدیده نفاق یکی از پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین پدیده‌های اجتماعی است؛ چرا که منافق کسی است که کفر خود را در دل پنهان می دارد، ولی به زبان اظهار ایمان می‌کند. منافقان به‌صورت فردی یا سامان‌یافته، ضمن پنهان داشتن کفر و تظاهر به اسلام، با تولید بدعت‌های گوناگون، موجب تردید در دین و تفرقه میان مسلمانان می‌شوند و پایه‌های دین را سست می‌سازند و تا انهدام آن پیش می‌روند.

قرآن کریم اهتمام زیادی به شناساندن چهره منافقان و معرفی ویژگی‌های آنها داشته است و در بیش از سیصد آیه که حدود یک دهم قرآن را تشکیل می‌دهد به افشای شگردهای آنان و تبین راه‌های مقابله با آنها پرداخته است. حضرت علی (علیه السلام) در نهج‌البلاغه درباره خطر نفاق در جامعه اسلامی از قول پیامبر می‌فرمایند: بر امتم نه از مومن هراسی دارم و نه از مشرک، زیرا ایمان مومن او را باز می‌دارد و مشرک را خداوند به جهت شرک نابودش می‌سازد. من بر شما از هر منافق می‌ترسم که درونی دو چهره و زبانی عالمانه دارد: گفتارش دل‌پسند است و رفتارش زشت و ناپسند.»

نخستین چاپ کتاب «شاخصه‌های نفاق از منظر قرآن کریم» در 296 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 11 هزار تومان از سوی مرکز نشر هاجر منتشر شده است.

 همچنین شصت و یکمین جلد از مجموعه کتاب‌های آثار قرآنی با عنوان «معیارهای روابط اجتماعی موفق از منظر قرآن کریم» به قلم سید عطیه خاتمی ساروی نیز از دیگر تازه‌های کتاب مرکز نشر هاجر است.

  این اثر در دو فصل با عنوان‌های «معیارهای نظری روابط اجتماعی موفق از منظر قرآن» و «معیارهای عملی روابط اجتماعی موفّق از منظر قرآن»، به برخی از معیارهای روابط اجتماعی موفق از منظر قرآن که بیشترین کاربرد را در عصر رسول اکرم (ص) و همچنین عصر ظهور دارد، در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، سازمانی، اداری و علمی می‌پردازد.

 در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «اهمیت برقراری روابط اجتماعی برای انسان به اندازه‌ای است که بدون آن، هیچگاه از عهده پاسخگویی به نیازهای متنوع زندگی خویش بر نمی‌آید؛ به عبارتی دیگر اگر هر کس همان را داشت که دیگری دارد و همان را فاقد بود که دیگری فاقد است، طبعا نیاز متقابل و پیوند و خدمات متبادلی در کار نبود. در نتیجه رابطه اجتماعی شکل نمی‌گرفت. قابل ذکر است قرآن کریم سرشار از دستور‌العمل‌های ارزنده، عینی و همیشگی است که برگرفته از آموزه‌های وحیانی و سازگار با فطرت انسانی است و به منظور برقراری روابط سازنده و مطلوب، معیارهایی را برای بهتر زیستن او فراروی بشر قرار داده تا با عمل به آن به سعادت ابدی و کمال حقیقی خویش برسد و از این طریق در مسیر رشد، تعالی و موفقیت خویش گام بردارد.»

مرکز نشر هاجر، نخستین چاپ کتاب «معیارهای روابط اجتماعی موفق از منظر قرآن کریم» در ۲۲۴ صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای هشت هزار و ۴۰۰ تومان روانه بازار کتاب شده است./۹۹۸/د۱۰۳/ش

ارسال نظرات