۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۱۹۶۰۶
مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات:

مسجد پایگاه و کانون اصلی تداوم انقلاب اسلامی است

مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات، مسجد را پایگاه و کانون اصلی تداوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: نقشه‌ راه ما برای رسیدن به مسجد تراز انقلاب اسلامی و استفاده از ظرفیت های متنوع مسجد بر محوریت نماز و به ویژه نماز جماعت است.
حجت الاسلام دسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام دسمی، مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در اردبیل، خاطرنشان کرد: مسجد پایگاه و کانون اصلی شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی است و رسالت سازمان بسیج مستضعفین حراست از انقلاب و دستاورد های انقلاب است.

وی افزود: برای این مهم باید به موضوع مسجد محوری پرداخت و موضوع اصلی این همایش نیز بحث مسجد تراز انقلاب اسلامی است.

مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات، تاکید کرد: نقشه‌ راه ما برای رسیدن به مسجد تراز انقلاب اسلامی و استفاده از ظرفیت های منتوع مسجد بر محوریت نماز و به ویژه نماز جماعت است.

حجت الاسلام دسمی بیان داشت: هویت بسیج در مسجد شکل می گیرد و پایگاه بسیج فرزند مسجد است و رسالت پایگاه بسیج باید منطبق بر رسالت مسجد یعنی احیای دین خدا، نشر معارف اسلامی، اقامه نماز جماعت و جذب مردم به خانه خدا باشد.

وی تصریح کرد: اساساً سازمان بسیج مستضعفین بنای ارزش گذاری یک پایگاه بسیج مسجدی را بر این نهاده که چه مقدار به مسجد رونق داده است و اگر مسجدی بی رونق باشد پس پایگاه آن مسجد از جوشش و خلاقیت لازم برخوردار نیست، پایگاهی موفق است که هویت مسجدی داشته باشد.

وی اظهار داشت: نقش مساجد برای ترویج سبک زندگی اسلامی به عنوان هسته مقاومت فرهنگی است برابر هجوم دشمنان اسلام است و باید جلوه اجتماعی روحانیت و مسجد را تقویت کنیم و گره گشایی از مردم و خدمت رسانی به آنان باید جزو برنامه های اصلی ما باشد.

حجت الاسلام دسمی ادامه داد: مسجد سنگر بسیج است، همانند عنوانی که برای تقوا بکار برده می شود که از تقوا صیانت کنید تقوا هم از شما صیانت کند، مسجد هم سنگر بسیج است.

مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات بیان داشت: سنگر را رزمنده می سازد و در مواقع لازم هم به آن پناه می‌برد، مسجد را هم مومنان و بسیجیان می سازند و به آن پناه می‌برند تا از آنان محافظت فکری، اخلاقی و دینی کند و این هویت مسجد تراز انقلاب اسلامی است./937/پ202/ب1

ارسال نظرات