۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۱۹۵۹۹
امام جمعه اردبیل:

مساجد باید به مراکز تربیت نخبگان علمی و فرهنگی تبدیل شوند

امام جمعه اردبیل با اشاره به نقش تربیتی مساجد در جامعه، گفت: مساجد باید به محل و مرکزی برای تربیت نسل جوان و نخبگان علمی، فرهنگی و دینی تبدیل شوند.
آیت الله عاملی، امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در اردبیل با اشاره به سرمایه گذاری کلان دشمنان در حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: مسؤولا باید از تخصص و توانمندی های خود و نسل جوان در جهت خنثی کردن دسیسه ها و توطئه های دشمنان استفاده کنند.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی در حال حاضر با توجه به برهه حساس کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نیاز است در حوزه فرهنگ نیروهای کاردان و تخصصی به کار گرفته شود تا شاهد رشد و توسعه برنامه‌های فرهنگی در کشور باشیم.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر دشمنان نقشه‌های بسیار زیادی برای جدا کردن جوانان از مساجد دارند و با اجرای برنامه‌های مختلف در صدد جذب جوانان هستند که در این زمینه مسؤولان فرهنگی رسالتی خطیر و حساس دارند.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از خدمات ارزنده انقلاب اسلامی ایران خدمات علمی است چرا که در سایه این خدمات علمی کشورمان در بخش‌های مختلف به اقتدار و عزت همه‌جانبه دست یافته و ما قدردان این خدمات علمی هستیم.

وی با اشاره به اینکه مساجد باید مراکز تربیتی و علمی باشند، افزود: نباید در این زمینه مسؤولان مربوطه کوتاهی کنند چرا که مساجد ظرفیت بسیار بزرگی هستند که می توانند تاثیرات بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور نیازمند تربیت نیروهای فرهیخته و نسل سالم است، بیان داشت: تربیت این نیروها از همین مراکز فرهنگی و مساجد انجام می شود که باید برای این امر برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه راه‌اندازی مراکز فرهنگی باید در مناطق مختلف اولویت اساسی باشد، افزود: از اینکه امروز شاهد هستیم در برخی شهرک‌ها مراکز فرهنگی و مساجد وجود ندارد بسیار متاسفیم.

آیت الله عاملی با اشاره به افزایش طلاق و هجمه‌های دشمنان در بخش‌های مختلف اظهار داشت:‌ نیاز است خانواده‌ها و مسؤولان گوش به زنگ باشند و در تربیت نسل جوان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چرا که دشمنان با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در صدد تضعیف فرهنگ اعتقاداتی جوانان این مرز و بوم هستند./937/پ202/ب1

ارسال نظرات