۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۱۹۴۲۶
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز خبر داد؛

نصب ضریح جدید علی بن مهزیار اهوازی

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز گفت: ضریح جدید علی بن مهزیار اهواز با همت هنرمندان ایرانی نصب و در عید غدیر از این ضریح جدید رونمایی خواهد شد.
پورحمیدی

حجت الاسلام راشد پورحمیدی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تشریح فعالیت های این اداره، اظهار داشت: روز گذشته ضریح جدید بارگاه مطهر علی بن مهزیار اهوازی با همت هنرمندان زبر دست ایرانی نصب شد و در هفته دولت یا عید غدیر در مراسم با شکوهی با حضور مسؤولان از این ضریح جدید رونمایی خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز در ادامه گفت: ضریح نورانی علی بن مهزیار اهوازی تقریبا بیشتر از 20 سال نصب بود و این ضریح جدید 4 متر در 4 متر با آب طلا گرفته شده به همت هنرمندان ایرانی در اصفهان و به دست فرزند همان شخصی که ضریح فعلی را ساخت، با ظرافت و زیبایی خاصی ساخته شده است.

این مقام مسؤول با تشریح فعالیت های این اداره بیان داشت: در دهه کرامت تمامی 20 خدام حرم آستان قدس رضوی که به اهواز آمده بودند، در مراسم غبار رویی آستان علی بن مهزیار اهوازی شرکت کردند و طی مراسمی از این خدام تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام پورحمیدی درباره مراسمات دعای روز عرفه ابراز داشت: در شهرستان اهواز برنامه های متعددی از قبیل مساجد و دانشگاه ها و اماکن مذهبی دعای عرفه را برگزار خواهند کرد که یکی از مهمترین این برنامه ها در حرم علی بن مهزیار اهوازی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مراسم با شکوه دعای روز عرفه در حرم علی بن مهزیار اهوازی با سخنرانی حجت الاسلام بهرام پور مدیر حوزه علمیه خوزستان و با مداحی حاج حسن صفری برگزار می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز با تشریح فعالیت های صورت گرفته اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان اهواز در روزهای گذشته، تصریح کرد: امتحان سبک زندگی اسلامی که در حرم علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد و همچنین مسابقات قرآن و عترت در طی چند روز گذشته از مهمترین برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهواز بودند که به صورت بسیار خوبی برگزار شدند./9453/ت303/ب1

ارسال نظرات