۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۱۹۴۱۷
حجت الاسلام حاج علی اکبری مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت اجلاسیه روز جهانی مسجد

رییس کانون رسیدگی به امور مساجد گفت: باید از فرصت اجلاسیه روز مسجد برای معرفی مسجد، نقش و کارکرد آن و همچنین توجه به توطئه‌های دشمنان و ضرورت اتحاد بین کشورهای اسلامی با محوریت مسجد استفاده کنیم.
حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حاج علی اکبری رییس کانون رسیدگی به امور مساجد در حاشیه پانزدهمین اجلاسیه روز جهانی مسجد در جمع خبرنگاران در رابطه با هدف گذاری آینده برای این اجلاسیه گفت: روز جهانی مسجد اگرچه یک آغاز تلخ داشته و آن هم هتک حرمت به مسجد الاقصی در ٥٠ سال پیش بوده و بعد از آن این تلخی ادامه پیدا کرده و این مسجد هنوز تحت غصب صهیونیست‌ها است با این وجود این اتفاق سبب یک اتفاق شیرین یعنی توجه به مسجد نیز شده است.

وی ادامه داد: توجه به مسجد به عنوان کانون اصلی پیوندهای اسلامی و کانون وحدت بخش بین جوامع اسلامی شیرین بوده است، همچنین این روز فرصت توجه به توطئه‌های دشمنان مشترک جهان اسلام را محیا ساخته است.

رییس کانون رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: از طرف دیگر از این ظرفیت به وجود آمده بیشتر می توان استقاده کرد، توقع ما بر این بود که همانند ایران که این اجلاسیه را برگزار می‌کند اعضای کنفرانس اسلامی که این روز را مصوب کرده‌اند نیز پای به میدان بگذارند، زیرا به مثابه این روز یک حرکت فراگیر در جهان اسلام رخ دهد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری یادآور شد: تا به حال جز ایران کسی به این مصوبه عمل نکرده است، برای سال آینده بنده دعوت کردم از کسانی که مسؤولیت دارند در جهت شکل‌گیری یک حرکت متفاوت برای روز جهانی مسجد به ما کمک کنند، از این رو یک دبیرخانه دائمی باید تاسیس شود تا مجموعه‌های مردمی و رسمی که در بخش‌های بین‌المللی هستند دست در دست هم از این فرصت بهره ببرند.

وی افزود: ما از این فرصت برای معرفی مسجد، نقش و کارکرد آن و همچنین توجه به توطئه های دشمنان و ضرورت اتحاد بین کشورهای اسلامی با محوریت مسجد می‌توانیم استفاده کنیم./٨١٦پ202/ب1/

ارسال نظرات