۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۱۹۴۰۸

بازدید اعضای خبرگزاری رسا از مرکز تحقیقات کامپیوتری نور

شماری از مسؤولان خبرگزاری رسا با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری نور در جریان فعالیت های این مرکز قرار گرفتند.
بازدید اعضای خبرگزاری رسا از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماری از مدیران و دبیران خبرگزاری رسا از مرکز تحقیقات کامپیوتری نور بزرگ ترین تولید کننده نرم افزارهای اسلامی بازدید کردند و در جریان تولیدات و محصولات این مرکز قرار گرفتند.

در جریان این بازید حجت الاسلام خوانساری معاون بازرگانی، حجت الاسلام سید احمد الحسینی مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و غلامرضا رحمانی مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور توضیحات مفصلی درباره روند کار و محصولات و دستاوردهای مرکز کامپیوتری نور ارائه کردند.

در جریان این بازدید همچنین زمینه های تعامل و همکاری های دو طرف مورد ارزیابی قرار گرفت و مدیران و دبیران خبرگزاری رسا نیز آمادگی این رسانه را برای تعامل بیشتر اعلام کردند.

در ابتدای این بازدید حجت الاسلام الحسینی ضمن تشریح گزارش عملکرد این مرکز اظهار داشت: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در سال 68 با عنایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای تأسیس شده و بحمدلله دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه تولید و عرضه نرم افزارهای اسلامی داشته است.

​وی اشاعه فرهنگ غنی اسلام، تسهیل دستیابی به منابع و متون اصیل دینی و نیز سرعت بخشیدن به امر پژوهش در حوزه علوم اسلامی با بهره گیری از فناوری اطلاعات و به کارگیری امکانات رایانه ای برای ارائه معارف حقّه اهل بیت علیهم السلام به جهانیان در شکل و قالب جدید را از اهداف مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام الحسینی همكاری با دستگاه‏ ها و نهادهای پژوهشی، كامپیوتری و فرهنگی به منظور تبادل تجارب موجود در مدیریت محتوا، تولید نرم افزارهای مورد نیاز و تأسیس پایگاه‌ها و مراکز اطلاع‌ رسانی و عرضه خدمات نرم افزاری به مؤسسات و نهادهای علمی و فرهنگی را از دیگر اهداف این مرکز برشمرد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمدباقر خوانساری معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز نور نیز گزارش این معاونت را ارائه و تصریح کرد: بنای ما این بوده که هر جایی که کار زمین مانده ای در عرصه فناوری علوم اسلامی وجود دارد، ورود کنیم و خوشبختانه فرصت پژوهش را برای محققان و پژوهشگران حوزوی و دینی چند صد برابر کرده ایم.

غلامرضا رحمانی نیز مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی را نماد عینی وحدت حوزه و دانشگاه توصیف و تاکید کرد: در این مرکز کارشناسان خبره دانشگاهی در کنار فضلای حوزه مشغول همکاری هستند و ثمره آن نیز تولید و عرضه هزاران محصول با کیفیت در زمینه های علوم اسلامی است.

گفتنی است، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) به صورت هیات امنایی اداره می شود و ریاست آن را حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری عهده دار است. /924/پ202/ج

گزارش تصویری مرتبط

ارسال نظرات