۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۱۹۳۸۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

مساجد به قطب فرهنگی هر محله تبدیل شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرا و انجام برنامه ها در مساجد بر اساس اولویت ها باشد، گفت: مسجد هر محله ای می تواند به قطب فرهنگی آن مکان تبدیل شود.
احمد رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه قرارگاه فرهنگی مساجد استان اظهار داشت: مساجد باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل کنند که مردم احساس دولتی بودن مسجد را نکنند.

وی گفت: مساجد نباید تنها به انجام کارهای عبادی و معنوی بسنده کنند و باید مسائل و مشکلات زندگی مردم در مسجد تراز انقلاب اسلامی حل و راهکاری ارائه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: به تمام مشکلات و مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه در مساجد پرداخته شود تا مردم نیز مسجد را محل امنی برای خود بدانند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه اجرا و انجام برنامه ها در مساجد بر اساس اولویت ها باشد، تصریح کرد: مسجد هر محله ای می تواند به قطب فرهنگی آن مکان تبدیل شود.

سرهنگ صفرعلی اسماعیلی، جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: طرح«مسجدمحوری» در سال جاری به سپاه ابلاغ شده است و جمعیت پیرامون هر مسجد، جمعیت نمازگزار مسجد، امام جماعت مسجد، هیات امنا و پایگاه و کانون های بسیج مساجد از عوامل مهم در این طرح هستند.

جانشین فرمانده سپاه انصاالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۰ مسجد مورد هدف این طرح در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: در طرح«مسجدمحوری» قرارگاه فرهنگی مساجد شکل گرفته که نماینده ولی فقیه در استان فرمانده این قرارگاه و نهادها و سازمان های مرتبط با مساجد اعضای این قرارگاه هستند.

وی با بیان اینکه در هر مسجد محله ای باید یک قرارگاه شکل بگیرد و امام جماعت نیز فرمانده قرارگاه مسجد محله باشد، ادامه داد: عدم نقش دادن به مردم و جوانان و فاصله گرفتن جوانان و هیات های مذهبی از مساجد یکی از آسیب ها و مشکلات است./880/پ202/ب1

ارسال نظرات